Party na orbitě: Italský astronaut se stal prvním vesmírným dýdžejem

Tanečníci na Ibize se stali svědky prvního živého DJ setu z oběžné dráhy

19.08.2019 - Stanislav Mihulka

Když kanadský astronaut Chris Hadfield svého času pěl na palubě Mezinárodní vesmírné stanice coververzi „Space Oddity“ Davida Bowieho, stal se okamžitě miláčkem davů. Napodobit se ho nyní pokusil italský astronaut Luca Parmitano, který přehrál set na palubě ISS, a stal se tak, jako DJ AstroLuca, oficiálně prvním vesmírným DJem.

Než 42letý astronaut vyrazil na oběžnou dráhu, dostával lekce od německého dýdžeje Chrise Stritzela, známého pod přezdívkou Le Shuuk. V úterý 13. srpna (2019) DJ AstroLuca zahrál 12minutový set na Mezinárodní vesmírné stanici. Do svého setu zahrnul tracky, jejichž autory byli Sunbeam, Robin Schulz a Vize.

Živý set z oběžné dráhy

Set DJe AstroLucy přenášeli živě na palubu party lodi Norwegian Pearl u pobřeží Ibizy, kde na party BigCityBeats WORLD CLUB DOME Cruise Edition tančily asi tři tisíce lidí. Kromě běžných návštěvníků tam byla celá řada hvězd, včetně sportovců a DJů. Na přenosu spolupracovala Evropská kosmická agentura ESA a zakladatel BigCityBeats Bernd Breiter.

TIP: NASA otevře ISS turistům: Dovolená bude stát 59 milionů dolarů

První živý set z oběžné dráhy je významným milníkem jak pro taneční hudbu, tak i pro vesmírné lety. Parmitano si splnil sen. Je přesvědčený, že výpravy do vesmíru i hudba spojují lidi rozmanitých názorů a jemu se vlastně podařilo obojí. Teď italský astronaut pověsí kariéru DJe na nějaký čas na hřebík a příštích šest měsíců ho na palubě ISS čeká asi tak 250 vědeckých experimentů.