Virtuální realita pomáhá autistickým dětem zvládat obtížné situace

16.02.2017 - Stanislav Mihulka

Autistické děti mohou trénovat nakupování nebo jízdu autobusem v důmyslném simulátoru

Blue Room -<p>Nový systém virtuální reality nabízí trenažér normálního života pro autistické děti</p>
Blue Room -

Autistické děti mohou trpět sociálními fobiemi, které jim znemožňují zvládat běžné každodenní situace, jako je jízda autobusem nebo nákup v obchodě. Britští vědci proto vyvinuli experimentální zařízení s virtuální realitou Blue Room, s jehož pomocí se mohou autistické děti naučit zvládat problematické situace v každodenním životě.

TIP: První projevy autismu: Proč se děti neusmívají?

Dítě navštíví Blue Room v doprovodu psychologa. Zařízení trenažéru ve tvaru krychle pak na boční stěny promítne projekce virtuální reality s autobusovou zastávkou nebo třeba supermarketem. Výhodou je, že vnitřek krychle funguje jako 360-stupňový interaktivní displej, takže dítě nepotřebuje žádné speciální brýle pro virtuální realitu.

Newcastle University