Pomoc v nemoci: Marihuana podporuje duševní kondici pacientů s HIV

18.12.2017 - Stanislav Mihulka

Aktivní látky obsažené v marihuaně by mohly usnadnit život lidem s chronickou infekcí HIV

Marihuana - Konopí stále častěji nachází uplatnění v medicíně

Infekce virem HIV je v dnešní době stále ještě neléčitelná. Soudobé léky dovedou lidem s touto nákazou zařídit víceméně normální život. Ani tak to ale pacienti nemají jednoduché. Asi u poloviny lidí s HIV dochází k poklesu duševních schopností.

Odborníci věří, že přinejmenším z části je za tento pokles zodpovědný chronický zánět mozku, k němuž u mnoha pacientů s virem HIV dochází. Imunitní systém těchto lidí totiž neustále bojuje s přítomnou infekcí a časem víc škodí, než pomáhá. Američtí vědci Michiganské státní univerzity nedávno přišli na to, že by v tomto případě mohla pomoci medicínská marihuana.

TIP: Rozsáhlá studie marihuany odhalila řadu účinků konopí na lidské zdraví

Jde o to, že marihuana má mimo jiné i výrazně protizánětlivé účinky. Vědci v úvodních experimentech potvrdili, že účinné látky marihuany skutečně významně snižují počet imunitních buněk vyvolávajících zánět.

Michigan State University