Poruchy učení: Se správnou diagnostikou nyní pomůže umělá inteligence

02.10.2018 - Stanislav Mihulka

Přesná diagnóza poruch učení dá zabrat. Umělá inteligence to zvládne rychle a hlavně důkladně


Reklama

Podle pedagogů až 20 procent dětí ve třídách trpí některou z poruch učení. Nejde přitom jenom o nejznámější dyslexii, podobné poruchy se týkají i psaní, pravopisu, matematiky, hudebních schopností, kreslení anebo obratnosti. S inteligencí dětí přitom takové poruchy nesouvisí.

Pro děti představuje porucha učení velký hendikep, který je možné překonat péčí rodičů i škol. Základním předpokladem pro takovou péči ale je včasná a hlavně správná diagnóza takové poruchy nebo případných dalších problémů. Dosavadní zkušenosti ale ukazují, že v dnešní době jsou takové diagnózy příliš povrchní a nepřesné, což situaci komplikuje.

TIP: Slušňák, nebo rebel? Neurovědci vystopovali příčinu našeho chování

Britští vědci využili pokročilou umělou inteligenci, kterou pustili na rozsáhlá data a dokumentaci celkem 550 dětí, ve většině případů mezi 7 a 12 lety. Umělá inteligence rozdělila děti do čtyř skupin, podle závažnosti a typu jejich poruchy. Ve 184 případech měli vědci k dispozici snímky mozku dítěte z magnetické rezonance. První výsledky naznačují, že by příčinou poruch učení mohly být biologické aspekty. Vědci doufají, že jim výzkum umožní přesnější diagnostiku různých poruch učení a tím i lepší přístup dětí k potřebné péči.

  • Zdroj textu:

    Medical Research Council

  • Zdroj fotografií: CC0 Creative Commons

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Vesmír

Obnova historických budov vyžaduje znalost tradičních technik, jako je práce se dřevem či tvorba jemných omítek.

Zajímavosti

Letecká doprava v Chicagu

Věda

Dnes silnice číslo 66 slouží hlavně turistům a nostalgikům.

Historie

Výskoky nad hladinu (tzv. breaching) keporkaci daleko více prováděli, když od sebe byly velrybí skupiny dál...

Příroda
Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907