Pozvánka do budoucnosti: Boeing připravuje hypersonické dopravní letadlo

29.06.2018 - Stanislav Mihulka

Nadzvukové letouny už nejsou dost rychlé. Dočkáme se hypersonické dopravy?

<p>Koncept hypersonického dopravního letounu společnosti Boeing</p>

Koncept hypersonického dopravního letounu společnosti Boeing


Reklama

Hypersonické technologie jsou v dnešní době stále ještě v plenkách. Hypersonických rychlostí dosahují kosmické lodě, a také existuje pár experimentů ve vojenském i civilním výzkumu. Hypersonické stroje jsou ale velmi slibné, takže se o ně zajímají i zavedení výrobci letounů.

Například společnost Boeing vyvíjí základní technologie pro hypersonický letoun a zároveň zkoumá možnosti využití takového stroje. Hypersonické letouny by měly létat rychlostí minimálně Mach 5 a pasažéry by mohly vozit tak za 20 až 30 let.

TIP: Revoluční letoun: Stroje s motory SABRE budou pětkrát rychlejší než zvuk

Z nově představeného konceptu hypersonického letounu je patrné, že by měl vozit 32 pasažérů. Protáhlý tvar letounu s ostrým „nosem“ připomíná slavný nadzvukový letoun Concorde. Délka zadní části letounu ukazuje na to, že by mohl být poháněn kryogenním vodíkem. 

Reklama

  • Zdroj textu:

    Boeing

  • Zdroj fotografií: Boeing

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Jak by asi Charlie Chaplin reagoval na snahu studia, aby jeho postava tuláka propagovala jistou značně přeslazenou limonádu? 

Zajímavosti

Létající mikročip má velikost asi jako zrnko písku.

Věda

Královna Barbora Celjská (vpravo) s dcerou Alžbětou Lucemburskou na cestě do Münsteru.

Historie

Velmi mladý tapír indický, u nějž už pomalu začíná blednout „sedlová“ část, která později bude zcela bílá.

Příroda

Po cestě do Budapešti bývalého císaře na většině míst lidé vítali a vojáci mu přísahali věrnost.

Válka

Zvětšený pohled na vesmírnou dutinu ukazuje molekulární mračna Persea a Býka (modrá a červená) na jejím „povrchu“.

Vesmír

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907