Prakticky všechny globální epidemie cholery pocházejí z jedné oblasti

13.11.2017 - Stanislav Mihulka

Překvapivý objev v souvislosti s cholerou by mohl přispět k řešení dramatických epidemií

Slum - Slum ve Vietnamu, kde se nepochybně daří infekčním chorobám

Cholera není minulost. Ve skutečnosti jde o velmi moderní onemocnění, které každoročně po celém světě zasáhne miliony lidí a téměř 100 tisíc nemocných zabije.

Vědci díky intenzivnímu výzkumu zjistili, že téměř všechny explozivně rychlé globální epidemie cholery, které svět prožil v posledním půlstoletí, pocházejí z jedné oblasti světa. Tou oblastí je Asie.

TIP: V Africe byl objeven nový kmen bakterií: Vyvolává onemocnění podobné anthraxu

Jde o překvapivý a dost možná i průlomový objev, který se ihned dostal do nejprestižnějších vědeckých časopisů. Badatelé přečetli DNA tisíců původců cholery, kterým je bakterie Vibrio cholerae, při epidemiích cholery, které zasáhly v jednom případě Ameriky a ve druhém Afriku. V obou případech se jednoznačně ukázalo, že epidemie vlastně přišla z Dálného východu. Tato informace bude podle vědců zcela zásadní pro další boj s touto nemocí.