Překvapivě bystré: Ovce dovedou rozeznávat tváře podobně jako lidé

14.11.2017 - Stanislav Mihulka

Ovce většinou nebývají dávány za příklad pronikavé inteligence. Jenomže zdání klame. Podle britských vědců dokáží rozeznávat lidské tváře

Kde je Emma? - Ovce dovedou velmi slušně rozeznat tvář Emmy Watsonové

Soud by nejspíš neuznal ovci jako svědka vraždy a nenechal ji identifikovat pachatele. Podle britských vědců ale ovce dokáží rozeznávat lidské tváře. K objevu ale došlo při seriózním neurologickém výzkumu, takže je důvěryhodný a mohl by být velmi užitečný. Badatelé spoléhají na to, že takový výzkum přispěje k našemu pochopení podstaty a mechanismů neurodegenerativních chorob.

TIP: Nečekaně bystré ryby: Stříkouni skvěle rozeznávají lidské tváře

Ukázalo se, že ovce, které jsou dlouhověkými a výrazně sociálními savci s velkými mozky, mají velmi obstojné schopnosti rozeznávat lidské tváře. Vyrovnají se v tom primátům včetně člověka. V experimentu ovce předváděly své dovednosti na fotkách vybraných celebrit, včetně Baracka Obamy a Emmy Watson.

University of Cambridge