Problémy na Špicberkách: Globální úložiště semen zaplavila voda

22.05.2017 - Stanislav Mihulka

Nezničitelný sklad semen pro případ katastrofy přemohlo jarní tání

Globální úložiště semen -<p>Špicberské úložiště semen má problém s vodou</p>
Globální úložiště semen -

Špicberské úložiště semen má problém s vodou

Globální úložiště semen, vybudované na Špicberkách, mělo fungovat jako nezničitelná pevnost. Sklad měl ochránit semena před důsledky planetární katastrofy a uschovat je pro lepší zítřky.

Nyní se zdá, že údajně nezničitelné skladiště dopadlo podobně jako Titanik. Snadno si s ním poradily přírodní síly. Planeta se otepluje a oblast Špicberk zasáhlo rekordní horko, které vedlo k neobvykle velkému tání a intenzivním dešťům.

TIP: Banka za polárním kruhem: Jak to vypadá ve Špicberském globálním úložišti semen?

Dovnitř skladiště se dostala voda, která poté zase zmrzla. Uskladněným semenům se prý nic nestalo, pro reputaci Globálního skladu to ale rozhodně není dobrá vizitka. Jak by tento nákladný projekt obstál při nějaké skutečné katastrofě, když si nedovede poradit s obyčejným jarním táním?

IFL Science, Guardian