„V minulém životě jsem žil na Marsu,“ tvrdí o sobě jednadvacetiletý Boris Kiprijanovič z Volgogradu. Na Zemi prý přišel, aby zachránil lidstvo před jadernou válkou
Jednadvacetiletý Boris Kiprijanovič z Volgogradu tvrdí, že v minulém životě žil na Marsu. O život ho prý připravila jaderná válka, která zahubila celou populaci rudé planety. Na Zemi se znovuzrodil v roce 1996 spolu s mnoha dalšími svého druhu. On a další marťané přišli, aby lidstvo uchránili od podobné katastrofy, jaká postihla jeho bývalou domovinu.
O výjimečnosti svého syna je přesvědčená i Borisova matka Naděžda. „Že je Boris jiný jsem věděla hned když se narodil. Během jeho porodu jsem necítila vůbec žádnou bolest. Když se na mě poprvé podíval, viděla jsem v jeho hnědých očích pohled dospělého“, říká o svém synovi Naděžda.
TIP: Astronaut NASA tvrdí, že mimozemšťané zabránili jaderné válce na Zemi
Už po dvou týdnech po narození prý dokázal držet vzpřímenou hlavu a mluvit začal, když mu byly čtyři měsíce. V 18 měsících uměl číst a kreslit. Často prý hovořil o svém dřívějším životě na Marsu a svou domovskou planetu dokázal popsat v ohromujících detailech, stejně jako další planety naší Sluneční soustavy. Zemi prý navštívil několikrát – naposled během vlády egyptských faraonů.
Původní marťany Boris popisuje jako bytosti přes dva metry vysoké, dýchající oxid uhličitý. Poslední generace marťanů byla podle něj mimořádně technicky vyspělá se schopností cestovat v čase i do dalekých koutů vesmíru.
The Sun, projectcamelot.org,
ZajímavostiSvoboda z oceli a kůže
Společnost: Harley-Davidson
Založena: 1903, USA, Milwaukee
Ikony: modely JH „Two-Cam“ (1928), Hydra-Glide (1952), Electra Glide (1965), FX Super Glide (1971)Motorky Harley-Davidson, které dnes více než co jiného představují synonymum svobodného životního stylu, vznikly vlastně opravdu pro zábavu. Jejich „otcové“ – ve skutečnosti dvacetiletí mladíci a potomci anglických emigrantů Arthur Davidson a William Harley – si prostě chtěli urychlit časté cesty k jezeru. A tak je napadlo přišroubovat k obyčejnému jízdnímu kolu benzinový motor. Svou myšlenku ovšem dále rozpracovávali a již v roce 1903 spatřil světlo světa jejich „stroj číslo jedna“. Dokázal vyvinout rychlost až 60 km/h a jezdil i do kopce. Podnikaví mladíci motorku prodávali za 200 dolarů (asi 112 tisíc korun v dnešních cenách) a zakázky se jen hrnuly. Není divu – ceny automobilů se tehdy pohybovaly v řádech tisíců dolarů. Ocelový orel, symbol jejich nově založené firmy Harley-Davidson (H-D), mohl hrdě vzlétnout.
Bezstarostná jízda
S trochou nadsázky lze říct, že jejich společnost v následujících desetiletích přežila vše: velkou hospodářskou krizi, období špatné kontroly kvality, finanční propad i konkurenci levnějších a zpočátku dynamičtějších japonských výrobců. Stačila si však přitom připsat hned několik legendárních kousků. Jeden takový vznikl roku 1952 pod označením Hydra Glide: na jeho slávě se pak velkou měrou podílel i film Divoch s Marlonem Brandem v hlavní roli, v němž se záporný hrdina proháněl právě na této „těžké mašině“. V 60. letech se harleye staly doslova reklamou na svobodu, poté co se objevily v kultovním snímku Easy Rider (Bezstarostná jízda). Model FLH Electra Glide (1965) dodnes tvoří zlatý standard amerických motorkářů.
Ačkoliv firma prošla mnohými krizemi a její motorky byly svého času spojovány s temným podsvětím, nakonec si dokázala místo na trhu udržet. Stále platí, že pro většinu lidí je jakýkoliv „svalnatý“ motocykl prostě „hárlej“ a stejně tak slavná značka evokuje představu chopperu – v obou kategoriích má přitom H-D na všech kontinentech už dlouho silnou konkurenci. Každoročně pak vyjede na silnice na 300 tisíc nových modelů, jejichž základní pořizovací cena se pohybuje v přepočtu kolem čtvrt milionu korun. (foto: Unsplash, CC0)