Slunce, seno, jahody ze Švýcar: Jak chutná sýr ochucený hudbou?

21.11.2018 - Zuzana Rychlá

Podobně jako Šimon Plánička v JZD Hoštice, i Švýcar Beat Wampfler je přesvědčený, že hudba má kouzelnou moc. Ve spolupráci s Vysokou školou umění v Bernu se rozhodl vylepšovat své sýry hudbou

„Za utváření chuti sýra jsou zodpovědné bakterie, spolu s enzymy, které ovlivňují zrání. Jsem přesvědčený, že vlhkost a teplota nejsou jedinými faktory, které ovlivňují chuť, ale že zvuky, ultrazvuky nebo hudba mohou mít rovněž fyzikální účinky,“ vysvětluje Wampfler.

TIP: Čarovná moc tónů: Podle vědců pomáhá hudba při nemocích srdce

Každý z jeho sýrů „ochucuje“ jiná hudba – některé z nich zrají za zvuku Led Zeppelin, jiné se těší z klasických tónů Mozartovy Kouzelné flétny či drsného hiphopu amerických A Tribe Called Quest. Aby Švýcarův experiment dostál vědeckým parametrům nechybí ani kontrolní sýr, zrající za úplného ticha.

Jak tento podivný experiment dopadne se dozvíme v polovině března příštího roku, kdy má k ochutnávce zasednout odborná porota. Beat Wampfler je už ale teď přesvědčený, že nejlepší bude sýr dochucený hip hopem.

The Local Switzerland, Business Insider