Smutek může být užitečný: Mít špatnou náladu není tak špatné

22.05.2017 - Stanislav Mihulka

Máte špatnou náladu? Nezoufejte, může to být pro dobro věci

Smutek -<p>Někdy není tak zlé být smutný</p>
Smutek -

Někdy není tak zlé být smutný

Špatná nálada obvykle není důvodem k optimismu, podle psychologů ale i špatná nálada může být (alespoň v některých případech) vyloženě prospěšná.

Například melancholická nálada nebo nostalgie bývají vlastně uklidňující a mohou prý pomoci při plánování a hledání motivace. Smutek zase může podpořit empatii a vnímavost k morálním a estetickým záležitostem. O smutku je rovněž už dlouho známo, že může spouštět uměleckou kreativitu.

TIP: Mnoho žen má zkušenost se smutkem a slzami po sexu

Nedávné vědecké experimenty také potvrzují, že mírně špatné nálady vlastně často fungují jako automatická podvědomá výstraha, která nás upozorňuje na možná rizika. Špatná nálada tím pádem zvyšuje naši pozornost a vnímavost k okolí a zvyšuje schopnost soustředit se během obtížných situací.

The Conversation