SpaceX chce v příštím roce vyslat k Měsíci dvojici turistů

28.02.2017 - Martin Reichman

Po dlouhých 46 letech se k Měsíci vrátí lidé. Elon Musk chce v příštím roce vyslat na oběžnou dráhu našeho souputníka dvojici turistů

Turisté míří k Měsíci -<p>SpaceX byla oslovena dvěma soukromými osobami, aby pro ně příští rok připravila výlet kolem Měsíce. Již zaplatili značnou zálohu. </p>
Turisté míří k Měsíci -

Ještě během letošního roku by měly začít fyzické a psychické testy obou potenciálních astronautů (jejich jména SpaceX nezveřejnila) a také počáteční fáze jejich tréninku. Let samotný by měl v ideálním případě proběhnout ještě ke konci roku 2018. Kosmická loď Crew Dragon by zřejmě měla letět v autonomním režimu, astronauti by tedy nemuseli podstoupit složitý pilotní výcvik, budou opravdu pouze obyčejnými turisty. K Měsíci je ponese nosná raketa Falcon Heavy.

„Stejně jako astronauti mise Apollo i tito lidé budou cestovat do vesmíru a ponesou si naději a sny celého lidstva, poháněni univerzálním lidským duchem objevitelství,“ oznámila ve svém nejnovějším prohlášení společnost SpaceX.

SpaceX