Fosilní paliva jsou v nemilosti a šanci tak dostávají i technologie, které jsme považovali za překonané
Na počátku 20. století to byla technologická senzace. V roce 1933 se ale rotorové lodě, k jejichž pohonu částečně přispívají takzvané Flettnerovy rotory, přestaly používat kvůli vyšším nákladům oproti naftovým motorům.
V dnešní době se ale ustupuje od fosilních paliv a rotorové lodě z části využívají energii větru, takže se možná dočkají slavného comebacku.
TIP: Japonský inženýr navrhl větrnou turbínu pro získávání energie z tajfunu
Dánska skupina Maersk, která je největším provozovatelem kontejnerových lodí na světě, se rozhodla, že jednu ze svých velkých lodí vybaví dvěma rotory o výšce zhruba 30 metrů. Rotory pro ni vyrobí finská společnost Norsepower.
The Guardian
HistorieAby se dostala na palubu, musela Jeanne Barretová oblékat mužský oděv. Námořníci však nic nepoznali. Její skutečná identita vyšla najevo při vylodění na Tahiti v dubnu 1768. (foto: Wikimedia Commons, CC0)