Teleocrater: Předek dinosaurů byl až překvapivě podobný krokodýlům

14.04.2017 - Stanislav Mihulka

Nově popsaný dravec z Tanzanie mění pohled na počátek vývoje dinosaurů

Teleokrater -<p>Předek dinosaurů z Tanzanie byl podobný krokodýlům</p>
Teleokrater -

Předek dinosaurů z Tanzanie byl podobný krokodýlům

Dávno před tím, než se objevil hrozivý T. rex, ostnitý stegosaurus a další dinosauři, tak na Zemi v období triasu žili jejich předci. Vědci se až doposud domnívali, že spíše připomínali pozdější dinosaury, kteří běhali po dvou.

Paleontologové ale nedávno objevili dalšího z těchto předků, který dostal jméno Teleocrater rhadinus. K jejich překvapení ze všeho nejvíc připomíná nikoliv dvounohého dinosaura, ale krokodýla. Třímetrový dravec žil asi před 245 miliony let, zatímco nejstarší známí dinosauři se objevili asi před 231 miliony let.

TIP: Velká změna v mládí? Zvláštní dinosauři z pouště Gobi měli zuby jenom do tří let

Teleokrater byl objeven v africké Tanzanii už v roce 1933. Teprve teď byl ale na základě nových objevů v Tanzánii detailně popsán a prozkoumán. Na teleokraterovi je pěkně vidět, že i když se dnešní ptáci a krokodýli příliš nepodobají, jsou to vlastně velmi blízcí příbuzní.

Live Science, Nature