Teleskopy NASA nasnímaly vesmírného tučňáka, který chrání vejce

06.02.2018 - Stanislav Mihulka

Vesmírný tučňák a jeho vejce -<p>Kombinovaný snímek galaxií NGC 2936 a NGC 2937, který připomíná scénu z Antarktidy</p>
Vesmírný tučňák a jeho vejce -

Ve vzdálenosti 23 milionů světelných let se navzájem svými gravitačními silami ovlivňují galaxie NGC 2936 a NGC 2937. Na novém kombinovaném snímku, který ukazuje data z Hubbleho a Spitzerova vesmírného teleskopu, tyto galaxie připomínají úchvatného vesmírného tučňáka, který si chrání vejce, jako tu nejdražší věc ve vesmíru.

Tučňák a vejce z galaktické ZOO

Tučňákem je galaxie NGC 2936. Podle všeho to kdysi bývala spořádaná spirální galaxie, podobná naší Mléčné dráze. Gravitační síla galaktického souseda ale dramaticky změnila její proporce.

TIP: Souboj vesmírných titánů: Drama, které se odehrálo před 13 miliardami let

Sousední galaxie NGC 2937 je eliptická a připomíná zelenkavé vesmírné vejce. Je plná starých hvězd a nové hvězdy v ní už prakticky nevznikají. Během dlouhých milionů let se vesmírný tučňák se svým vejcem spojí a vytvoří jedinou obří galaxii. Splývání galaxií je ve vesmíru běžné a představuje významnou fázi v evoluci galaxií.

• Zdroj fotografií: NASA-ESA/STScI/AURA/JPL-Caltech