Reklama


kuriozity

20. 04. 2019

Nejčtenejší


19. 04. 2019

V roce 2014 napsal Robert Guglielmi o svém pohnutém osudu dopis papeži, který ho následně pozval do Vatikánu.

17. 04. 2019
15. 04. 2019


Reklama

13. 04. 2019
01. 04. 2019
26. 03. 2019

Tragédií mohla skončit záměna brambory s německým granátem z 1. světové války. Právě ten objevili v hongkongské továrně na chipsy.

24. 03. 2019

Z lovce kořistí

mumifikovaný pes
kde: USA | muzeum: Southern Forest World

Psal se zhruba rok 1960, když se jistý pes při lovu vrhl za kořistí do díry v kořenech kaštanu. Nora, kterou objevil, navazovala na dutinu uvnitř kmene, a tak se chlupáč jal šplhat. Jenže po osmi a půl metrech se prostor zúžil a z lovce se stala kořist. Uvězněné zvíře se nedokázalo zachránit a nakonec uhynulo žízní. Třísloviny, jež dřevo kaštanu vylučuje, se postaraly o konzervaci mršiny, takže když nebohého psa v roce 1980 našli pracovníci dřevařské společnosti Kraft Corporation, připomínal mumii. Objev pak věnovali muzeu Southern Forest World v americké Georgii a jeho zaměstnanci začali zvířeti přezdívat „stuckie“ – od slova „stuck“, tedy „uvíznout“.

19. 03. 2019

Plody durianu jsou proslulé lahodnou chutí. Mají ale i svou o poznání méně přívětivou tvář...

12. 03. 2019

Reklama

23. 02. 2019
03. 02. 2019

Buvol

Afričtí buvoli jsou extrémně nebezpeční. Tohoto faktu si byli odedávna vědomi také lovci africké zvěře. Kromě lidí mají tato kolem půl tuny těžká zvířata jen velmi málo přirozených nepřátel. Za určitých okolností dokáže smečka lvů složit oslabený kus, ale zdravému dospělému býkovi se i lvi raději vyhnou.

Buvolům se často přezdívá „Černá smrt“ a údajně mají na svědomí kolem 200 lidských životů ročně. Dokonce i raněný buvol je schopen pronásledovat a zabít své pronásledovatele.

02. 02. 2019
24. 12. 2018
17. 12. 2018

LeTourneau: Terénní stonožka

Obří terénní vozidlo se zrodilo v hlavě geniálního amerického vynálezce Roberta Gilmoura LeTourneaua. Délkou i provozním řešením připomíná vlak a jeho základní myšlenka vychází z lokomotivy, která díky dieselelektrickým generátorům produkuje dost energie na uvedení zbylé části soupravy do pohybu. Netřeba dodávat, že zkonstruování takového kolosu nebylo snadné, nicméně v roce 1958 konečně vznikla zcela funkční verze TC-497: poháněly ji čtyři turbínové motory s celkovým výkonem 4 680 koní, její kola měřila 3 m v průměru a celá souprava dosahovala úctyhodných 170 m. V „lokomotivě“ dokonce zbylo místo pro ubikaci, v níž mohlo žít až šest zaměstnanců. Maximální rychlost kolosu ovšem činila pouhých 32 km/h.

Funkční mnohokolka navíc bohužel přišla v době, kdy už se o přepravu těžkých břemen v terénu staraly výkonné transportní vrtulníky. Pozemní vlaky proto skončily na vrakovištích nebo v muzejních expozicích.

12. 12. 2018

Stránky

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907