Uhlíková stopa umělé inteligence je pětkrát vyšší než uhlíková stopa auta

12.06.2019 - Stanislav Mihulka

Neurální sítě potřebují brutální výpočetní sílu. A to si žádá spoustu energie

<p>Umělá inteligence bývá náročná na hardware</p>

Umělá inteligence bývá náročná na hardware


Reklama

Umělé inteligence teď pronikají do řady odvětví lidské činnosti. Podílejí se na všem možném, od dopravy, přes medicínu, až po vojenské technologie. A jak se zdá, v dohledné budoucnosti bude umělých inteligencí skutečně všude plno. Jak ale ukazuje nová vědecká studie amerických odborníků, technologie umělých inteligencí má jednu dost nepříjemnou stinnou stránku.

Ukázalo se totiž, že vytrénování průměrné současné umělé inteligence, které je nezbytné k jejímu fungování, vytvoří průměrnou uhlíkovou stopu, čili celkový úhrn veškerého vypuštěného skleníkového plynu oxidu uhličitého, ve výši 284 tun. To je zhruba pětkrát více, než kolik vypustí za celou svoji dobu životnosti dnešní průměrný automobil. Trénování umělé inteligence je totiž velmi náročné na počítačový provoz.

TIP: Bitcoin spotřebuje více energie než Slovensko nebo Srbsko

Do budoucna by se ale mohla situace kolem energeticky náročného trénování umělých inteligencí podstatně změnit. Například technologičtí giganti Google a Amazon budou podle všeho nabízet tvůrcům umělých inteligencí cloudové služby, které umožní trénování umělé inteligence na dálku. To by mohlo energetickou náročnost vývoje inteligencí snížit.

 

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Vesmír

Obnova historických budov vyžaduje znalost tradičních technik, jako je práce se dřevem či tvorba jemných omítek.

Zajímavosti

Letecká doprava v Chicagu

Věda

Dnes silnice číslo 66 slouží hlavně turistům a nostalgikům.

Historie

Výskoky nad hladinu (tzv. breaching) keporkaci daleko více prováděli, když od sebe byly velrybí skupiny dál...

Příroda
Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907