V roce 2022 má na oběžné dráze začít fungovat luxusní hotel

12.04.2018 - Stanislav Mihulka

Startup Orion Span plánuje turistiku na oběžné dráze. Slibují stav beztíže a zajímavé vědecké experimenty

<p>Orbitální hotel Aurora Station by měl obíhat Zemi ve výšce 320 kilometrů</p>

Orbitální hotel Aurora Station by měl obíhat Zemi ve výšce 320 kilometrů

Nový americký vesmírný startup Orion Span nedávno zveřejnil své plány na stavbu luxusního hotelu na oběžné dráze. Vesmírná stanice by měla nést jméno Aurora Station a první hosté ji budou moct navštívit v roce 2022.

Startup již pracuje na konstrukci stanice v texaském Houstonu. Dvanáctidenní pobyt na Aurora Station má zájemce o prázdniny ve vesmíru vyjít na 9,5 milionů dolarů, čili asi 195 milionů Kč. To je zhruba dvakrát, respektive čtyřikrát méně, než kolik stál výlet vesmírných turistů na ISS v letech 2001 až 2009.

Výlet na Aurora Station

Zpočátku by měli na Aurora Station cestovat vždy čtyři platící hosté a dva členové posádky. K dispozici budou mít prostor o délce 13,3 metrů a šířce 4,3 metrů, tedy výrazně méně, než na palubě ISS. Velikost Aurora Station odpovídá zhruba velké kabině soukromého tryskáče.

TIP: Společnost Blue Origin chce vzít první turisty do vesmíru již v dubnu 2019

Před cestou na Aurora Station projdou turisté tříměsíčním výcvikem, který bude zahrnovat online kurzy i trénink v Houstonu. Pak by se měli vypravit na stanici, která bude obíhat ve výšce cca 320 kilometrů nad povrchem Země. Čeká je tam pobyt v mikrogravitaci, a také si zkusí vesmírné vědecké experimenty.

• Zdroj textu: Space.com