V Singapuru jezdí autonomní elektrický autobus od Volva

08.03.2019 - Stanislav Mihulka

Městská doprava se nejspíš stane doménou robotických elektrických vozidel

<p>Volvo 7900, první velký autonomní autobus na světě</p>

Volvo 7900, první velký autonomní autobus na světě


Reklama

Řidiči autobusů by se nejspíš už měli bát o práci. Švédská automobilka Volvo ve spolupráci se singapurskou technikou Nanyang Technological University již v ulicích Singapuru testuje první autonomní autobus klasické velikosti na elektrický pohon. Zatím jde všechno dobře, takže je zřejmě jenom otázkou času, kdy se robotické autobusy objeví po celém světě.

Volvo není v oblasti autonomních vozidel žádným nováčkem. Už testovali automobily v Číně, náklaďáky v norských dolech i na brazilských plantážích cukrové třtiny, a vyvíjejí náklaďáky, které už vůbec nemají kabinu pro lidské řidiče. Volvo 7900 je ale prvním velkým autonomním autobusem nejen pro Volvo, ale na celém světě.

TIP: T-log je prvním autonomním, elektrickým a terénním náklaďákem

Elektricky poháněný autobus má 36 sedadel pro pasažéry a celkovou přepravní kapacitu 80 osob. Podle svých tvůrců tento autonomní dopravní prostředek spotřebuje o 80 procent méně energie, nežli jeho dieselový protějšek s lidským řidičem stejné velikosti. To je samozřejmě citelná úspora, která bude autobusové přepravce velmi zajímat. Jak je v podobných případech obvyklé, revoluční autobus má k dispozici sestavu pokročilých senzorů, včetně LiDARu a satelitní navigace. Volvo 7900 prozatím jezdí v kampusu univerzity, příští test již bude přímo v městském provozu.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Věda
Revue
Reklama

Před 29 miliony let dopadl v Libyjské poušti meteorit, který vytvořil spoustu pěkného žlutého skla. Dávní zlatníci je později použili k výrobě šperků pro slavného Tutanchamona.

Vesmír

Marsovské selfie 

Rover Curiosity (anglicky „zvídavost“) přistál na Marsu 6. srpna 2012, s cílem zkoumat tamní klima i geologii a pátrat po stopách vody či živých organismů. Mise měla trvat dva roky, následně však byla prodloužena na neurčito a Curiosity pracuje dodnes. Snímek z 5. srpna 2015 jej zachycuje na úbočí hory Mount Sharp, těsně před navrtáním kamene pojmenovaného Buckskin.

Vesmír

Baron Adolf Erik Nordenskiöld označil již v 19. století Katalánský atlas za „nejobsažnější kartografické dílo 14. století“

Historie

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907