V USA zamrazili 5 milionů semen kvůli výzkumu vlivu klimatu na rostliny

13.03.2016 - Stanislav Mihulka

Vědci chtějí v průběhu příštích 50 let semena postupně rozmrazovat a vypěstované rostliny porovnávat s rostlinami v přírodě

Jak ovlivňuje klima rostliny? Američtí vědci to chtějí zjistit v dlouhodobém projektu Project Baseline. Pro jeho účely si zamrazili více než 5 milionů semen rostlin z celých USA. Během příštích 50 let je hodlají postupně rozmrazovat, pěstovat a porovnávat se stejnými rostlinami v přírodě.

Od roku 2012 sbírali semena více než 60 druhů rostlin, na více než 250 místech kontinentálních USA. Záměrně sbírali semena z různých typů rostlin, které rostou v různých prostředích.

Semena skladují v Národním centru USDA pro uchovávání genetických zdrojů ve státu Colorado, při teplotě mínus 18 stupňů Celsia. Projekt je výjimečný tím, že se řada vědců, kteří jej zahájili, zřejmě nedožije výsledků projektu.

• Zdroj fotografií: Nicola / Flickr