Ve Velké Británii testují autonomní kabiny LUTZ Pathfinder

13.10.2016 - Stanislav Mihulka

Mezi nádražím a centrem města budou vozit pasažéry autonomní elektrické kabiny

LUTZ Pathfinder -<p>Autonomní kabiny LUTZ Pathfinder se poprvé objevily na veřejnosti</p>
LUTZ Pathfinder -

Autonomní kabiny LUTZ Pathfinder se poprvé objevily na veřejnosti


Reklama

Autonomní vozidla i jiné dopravní prostředky se teď objevují jako houby po dešti. V těchto dnech se ve Velké Británii rozběhlo veřejné testování autonomních kabin LUTZ Pathfinder (Low-carbon Urban Transport Zone).

Kabiny LUTZ Pathfinder se tak staly prvními autonomními dopravními vozidly, které jsou ve Velké Británii testovány na veřejných prostranstvích. Futuristicky vyhlížející vozítka se objevila v prostoru britské železniční stanice Milton Keynes.

Na rozdíl od autonomích taxíků společností NuTonomy a Uber, nejde v případě elektrických dvojmístných kabin LUTZ Pathfinder o automobily, a nejsou určené pro provoz na silnicích. Jejich účelem bude transportovat pasažéry na krátké vzdálenosti, typicky mezi vlakovým nádražím a městským centrem, maximální rychlostí 24 kilometrů za hodinu.

TIP: Uber zavádí v Pittsburghu první americké autonomní taxi

S autonomními automobily mají ale společný soubor senzorů, který zahrnuje kamery, LIDARy a radary. Odborníci z Oxfordské univerzity pro kabiny LUTZ Pathfinder vyvinuli speciální navigační software Selenium.

  • Zdroj textu:

    Transport Systems Catapult, Oxbotica

  • Zdroj fotografií: Transport Systems Catapult

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Podle vědců je cesta k Marsu přes Venuši rychlejší a levnější než přímá cesta Země – Mars.

Vesmír

Terasy byly sice stavěny za pomocí primitivních nástrojů, ale zato s hlubokou znalostí vodní mechaniky.

Zajímavosti

Láska k Anně Boleynové vedla k Jindřichově rozluce s katolickou církví.

Historie

Test nového hydrogelu s 45kilogramovou zátěží.

Věda

Třicet metrů dlouhý a čtyři metry široký most přes řeku Neretvu rozkázal postavit Sulejman Nádherný roku 1557 na místě starého dřevěného mostu zavěšeného na řetězech. Jeho stavba trvala devět let a vůbec nebylo jisté, že se jeho smělý oblouk, stoupající nad vodou do výšky 24 metrů, po odstranění lešení neprolomí. Most na jedné z prvních fotografií z roku 1913 (kolorováno).

Zajímavosti

Němečtí úderníci dokázali využít těžké kulomety i jako ofenzivní zbraně

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907