Vědecky ověřeno: Jedna sklenice piva podporuje kreativitu

19.08.2017 - Stanislav Mihulka

Na téma alkohol a mozek vzniklo již obrovské množství vědeckých studií. Jedna z těch nejnovějších naznačuje zajímavé souvislosti…

Sklenka piva -<p>Jedna pro kreativitu. Ale druhá už nepomůže</p>
Sklenka piva -

Jedna pro kreativitu. Ale druhá už nepomůže


Reklama

Mnoho těch nejvíce kreativních osobností světové historie nemělo daleko k alkoholu. A často to s pitím hodně přeháněli. Teď se ale ukazuje, že alkohol v malém množství dovede podpořit kreativní myšlení.

Rakouští vědci sehnali přes 80 dobrovolníků, které si rozdělili do dvou skupin. Jedněm poskytli k pití alkoholické pivo a druhým zase nealkoholické pivo. Badatelé přitom výslovně upozorňují, že zvolili taková piva, aby alkoholický a nealkoholický vzorek chutnaly a vypadaly prakticky stejně.

TIP: Pivo s chmelem je nejen hořké, ale i dobré pro játra

Dobrovolníci pili pivo a přitom podstoupili celou řadu testů, které prověřily jejich kreativitu. Experiment dovedl vědce k závěru, že zhruba půllitr piva u mužů a třetinka piva u žen skutečně vede ke zvýšení kreativního myšlení.

 

Reklama

  • Zdroj textu:

    Independent, Consciousness and Cognition

  • Zdroj fotografií: CC0 Creative Commons

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Margaret trávila s Peterem dvacet čtyři hodin denně, šest dní v týdnu. A tvor se do ní bláznivě zamiloval.

Zajímavosti

Robot ANYmal může kráčet po čtyřech nohou, jezdit po čtyřech kolech i balancovat na zadních.

Věda

Provolání Jiřího z Poděbrad českým králem na plátně Václava Brožíka z roku 1898.

Historie

Americký pěšák si prohlíží varovnou ceduli, v pozadí vyřazený panther, Kolín nad Rýnem.

Válka
Zajímavosti

Útok na Pearl Harbor byl překvapivý úder japonského císařského námořnictva proti námořní základně Spojených států amerických v Pearl Harboru na Havajských ostrovech v neděli ráno 7. prosince 1941 (8. prosince v Japonsku). (zdroj: Profimedia)

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907