Vědecky ověřeno: Jedna sklenice piva podporuje kreativitu

19.08.2017 - Stanislav Mihulka

Na téma alkohol a mozek vzniklo již obrovské množství vědeckých studií. Jedna z těch nejnovějších naznačuje zajímavé souvislosti…

Sklenka piva -<p>Jedna pro kreativitu. Ale druhá už nepomůže</p>
Sklenka piva -

Jedna pro kreativitu. Ale druhá už nepomůže

Mnoho těch nejvíce kreativních osobností světové historie nemělo daleko k alkoholu. A často to s pitím hodně přeháněli. Teď se ale ukazuje, že alkohol v malém množství dovede podpořit kreativní myšlení.

Rakouští vědci sehnali přes 80 dobrovolníků, které si rozdělili do dvou skupin. Jedněm poskytli k pití alkoholické pivo a druhým zase nealkoholické pivo. Badatelé přitom výslovně upozorňují, že zvolili taková piva, aby alkoholický a nealkoholický vzorek chutnaly a vypadaly prakticky stejně.

TIP: Pivo s chmelem je nejen hořké, ale i dobré pro játra

Dobrovolníci pili pivo a přitom podstoupili celou řadu testů, které prověřily jejich kreativitu. Experiment dovedl vědce k závěru, že zhruba půllitr piva u mužů a třetinka piva u žen skutečně vede ke zvýšení kreativního myšlení.

Independent, Consciousness and Cognition