Vesmírný montér Archinaut bude vylepšovat satelity na oběžné dráze

03.08.2018 - Stanislav Mihulka

Šikovný satelit Archinaut bude mít 3D tiskárnu a robotické manipulační paže

<p>Ilustrace satelitu Archinaut ve vesmíru</p>

Ilustrace satelitu Archinaut ve vesmíru

Kalifornský startup Made in Space připravuje vesmírného montéra, robotický satelit jménem Archinaut. Mezi jeho první úkoly bude patřit vylepšování malých satelitů velkými a výkonnými solárními systémy.

Pokud Archinaut uspěje, tak by mohl vylepšovat satelity váhové kategorie 150 až 300 kilogramů na oběžné dráze tím stylem, že budou mít k dispozici až pětinásobek energie. Takto vylepšené satelity se pak svými výkony vyrovnají mnohem větším a také mnohem dražším satelitům.

Satelitní montér se 3D tiskárnou

Made in Space vyvíjí Archinauta v rámci kontraktu NASA. Robotický montér bude mít k dispozici 3D tiskárnu a robotické manipulační paže. Až se Archinaut dostane na oběžnou dráhu, tak tam zvládne spoustu různých věcí, od oprav satelitů až po stavbu velkých konstrukcí, jak jsou třeba kosmické teleskopy.

TIP: Made in Space: 3D tiskárna na ISS vytiskla svůj první výtvor

S Archinautem bude možné ve vesmíru vybudovat mnohem větší a sofistikovanější solární systémy i další typy konstrukcí. Doposud totiž musíme solární panely skládat do nosných raket a ve vesmíru je zase rozkládat. Archinaut na to půjde úplně jinak. Společnost Made in Space už má za sebou úspěšnou zkušenost s dodáním dvou 3D tiskáren na Mezinárodní vesmírnou stanici.

• Zdroj fotografií: Made in Space