Vzhůru do vesmíru: Odstartovala kosmická loď Mercury-Redstone 4

- redakce 100+1

<p>Kosmická loď <strong>Mercury</strong> s kabinou a volacím znakem <strong>Liberty Bell 7</strong> odstartovala díky nosné raketě Redstone ze startovací rampy LC-5 na vojenské základně Cape Canaveral. Na její palubě byl 35letý Američan kapitán <strong>Virgil „Gus“ Ivan Grissom</strong>.</p>

Kosmická loď Mercury s kabinou a volacím znakem Liberty Bell 7 odstartovala díky nosné raketě Redstone ze startovací rampy LC-5 na vojenské základně Cape Canaveral. Na její palubě byl 35letý Američan kapitán Virgil „Gus“ Ivan Grissom.

21 . 7 . 1961

Reklama

O tom, že kosmonautika je těžká řehole, se osobně přesvědčil také Virgil Ivan „Gus“ Grissom. Ještě než ale zažil pořádnou dávku adrenalinu, vychutnal si 21. července 1961 start své vesmírné lodi Mercury-Redstone 4.

TIP: Počátky americké kosmonautiky: Američané těsně druzí

Pětatřicetiletý Američan odstartoval tradičně z mysu Cape Canaveral. Jeho let byl pouze balistický a měl trvat šestnáct minut. Po 488 kilometrů dlouhé cestě přistála loď na hladinách Atlantského oceánu a právě v tom okamžiku se objevil problém. Vstupní průřez kabiny se odstřelil a dovnitř začala téct voda. Grissom tak musel vyplavat a ve vodách čekat až do chvíle, než ho vyzvedl vrtulník na letadlovou loď.

Reklama

  • Zdroj textu:

    Wikipedie

  • Zdroj fotografií: Wikipedie

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907