Vzhůru do vesmíru: Odstartovala kosmická loď Mercury-Redstone 4

- redakce 100+1

<p>Kosmická loď <strong>Mercury</strong> s kabinou a volacím znakem <strong>Liberty Bell 7</strong> odstartovala díky nosné raketě Redstone ze startovací rampy LC-5 na vojenské základně Cape Canaveral. Na její palubě byl 35letý Američan kapitán <strong>Virgil „Gus“ Ivan Grissom</strong>.</p>

Kosmická loď Mercury s kabinou a volacím znakem Liberty Bell 7 odstartovala díky nosné raketě Redstone ze startovací rampy LC-5 na vojenské základně Cape Canaveral. Na její palubě byl 35letý Američan kapitán Virgil „Gus“ Ivan Grissom.

21 . 7 . 1961

O tom, že kosmonautika je těžká řehole, se osobně přesvědčil také Virgil Ivan „Gus“ Grissom. Ještě než ale zažil pořádnou dávku adrenalinu, vychutnal si 21. července 1961 start své vesmírné lodi Mercury-Redstone 4.

TIP: Počátky americké kosmonautiky: Američané těsně druzí

Pětatřicetiletý Američan odstartoval tradičně z mysu Cape Canaveral. Jeho let byl pouze balistický a měl trvat šestnáct minut. Po 488 kilometrů dlouhé cestě přistála loď na hladinách Atlantského oceánu a právě v tom okamžiku se objevil problém. Vstupní průřez kabiny se odstřelil a dovnitř začala téct voda. Grissom tak musel vyplavat a ve vodách čekat až do chvíle, než ho vyzvedl vrtulník na letadlovou loď.