Čtyři tisíce let staré rituály: Dávní válečníci obětovali své psy

16.08.2017 - Stanislav Mihulka

Naleziště doby bronzové poskytlo důkazy o bizarních rituálech spojených se psy a vlky

Romulus a Remus -<p>Kapitolská vlčice s Romulem a Remem v Římě</p>
Romulus a Remus -

Kapitolská vlčice s Romulem a Remem v Římě

Vztah mezi lidmi a psy, případně vlky, byl během historie komplikovaný. Podle nového výzkumu válečníci doby bronzové obětovali psy a vlky v bizarních přechodových rituálech.

Američtí odborníci analyzovali pozůstatky minimálně 64 různých psů a vlků, které pocházejí z archeologické lokality u ruské vesnice u Černého moře. Lidé zde žili v době bronzové, před cca 3900 až 3700 lety.

TIP: Vzácný nález: V Toskánsku objevili záhadný nápis v jazyce Etrusků

Archeologové tu odkryli lebky psů a vlků, které byly rozsekané, opečené a zbavené masa. DNA z fosilií prozradila, že šlo výhradně psy, nikoliv fenky. To podle odborníků ukazuje na to, že zde probíhaly iniciační rituály tehdejších mužů – bojovníků. Není prý vyloučeno, že mnohem mladší ozvěnou těchto rituálů je třeba i slavný mýtus o Romulovi a Removi a založení Říma.

New Scientist, Journal of Anthropological Archaeology