Alzheimerova choroba může být přenosná. Šíří se lékařskými zákroky

18.12.2018 - Stanislav Mihulka

Ve velmi vzácných případech může dojít k přenosu Alzheimerovy choroby i na zdravého pacienta

Alzheimerova choroba je obávané neurodegenerativní onemocnění, které vyvolává demenci u seniorů. Projevuje se vznikem proteinových amyloidních plaků v mozku, kde dochází k poškození nervových buněk i jejich spojení. První příznaky onemocnění se obvykle objevují mezi 60. a 70. rokem života.

Příčinám vzniku a průběhu rozvoje tohoto onemocnění stále ještě detailně nerozumíme. Mezinárodní tým vědců nedávno potvrdil skutečnost, které se odborníci na tuto nemoc obávali již delší dobu. Alzheimerova choroba je skutečně ve velmi vzácných případech přenosná.

TIP: Nová naděje: DNA vakcína úspěšně léčí Alzheimera. Zatím funguje u myší

Vědci ovšem jedním dechem dodávají, že Alzheimerovu chorobu nedostanete při osobním kontaktu s nemocnými, a to ani kapénkovou infekcí, ani tělními tekutinami či jinými běžnými způsoby přenosu infekčních chorob. Lékaři zjistili, že k přenosu proteinů Alzheimerovy choroby může dojít například tehdy, kdy je odebrán z mrtvého těla hormon a použit pro živé pacienty.

University College London