Astronomie a ekologie spojily síly k záchraně nosorožců pomocí dronů

10.04.2018 - Stanislav Mihulka

Drony s termálními kamerami budou automaticky hlídat nosorožce

<p>Infračervené snímky nosorožců při testu nového dronu</p>

Infračervené snímky nosorožců při testu nového dronu

Osud nosorožců visí na vlásku. K jejich záchraně musíme využít vše, co se dá. Nedávno spojili své síly ochránci nosorožců a astronomové, když vyvinuli nový systém pro automatickou ochranu tlustokožců pomocí dronů.

Technologie využívá drony, které již ochránci velkých zvířat s úspěchem nasazují v terénu, společně s infračerveným zobrazováním a softwarem z dílny astronomů. Jde o umělou inteligenci, která původně detekovala astronomické objekty a vědci ji teď vycvičili pro rozeznávání různých zvířat v rozmanitých typech krajiny a vegetace.

TIP: Drony a umělé inteligence bojují proti pytlákům slonů v jižní Africe

Díky infračervenému, tedy termálnímu zobrazení mohou strážné drony snadno rozeznat zvířata v prostředí, bez ohledu na jejich skrývání. A platí to i pro pytláky. Ze zvířat i lidí plápolá infračervené záření podobně, jako září z galaxií a hvězd ve vesmíru. Proto si s tím tak dobře poradí algoritmy astronomů.

Royal Astronomical Society, LJMU