Autonomní vrtulníkový dron Airbus VSR700 má za sebou první let

19.11.2019 - Stanislav Mihulka

Airbus vyvíjí těžký vrtulníkový dron pro námořní operace

<p>Test dronu VSR700, připoutaného na laně</p>

Test dronu VSR700, připoutaného na laně


Reklama

V poslední době se objevují nejen letecké, ale i vrtulníkové drony. Společnost Airbus Helicopters vyvíjí vrtulníkový dron VSR700, který bylo původně možné ovládat i s lidským pilotem. Teď již tuto možnost VSR700 nemá, ale jeho vývoj zdárně pokračuje. Nedávno absolvoval svůj první let v testovacím centru dronů, poblíž francouzského Aix-en-Provence. Dron byl při těchto testech, které zahrnovaly sérii krátkých letů, připoután k zemi 30metrovým kabelem.

Konstrukce VSR700 je založena dvoumístném vrtulníku Guimbal Cabri G2 francouzské společnosti Guimbal Helicopteres. VSR700 byl navržený jako těžký vrtulníkový dron pro operace s námořními loděmi. Může se podílet na zpravodajských misích, na průzkumu a vyhledávání cílů, stejně jako na boji proti ponorkám nebo hladinovým cílům, a také na bezpečnostních a pátracích misích.

TIP: Autonomní zásobování: Vrtulníky UH-1H se učí létat bez pilota

VSR700 je stroj dlouhý 6,2 metru s naftovým pohonem. Měl by operovat společně s pilotovanými vrtulníky na bojových lodích námořnictva, o velikosti odpovídající fregatě. Plně naložený dron může letět až 8 hodin. Pohybuje se rychlostí až 80 kilometrů za hodinu a dolétne do výšky 6 tisíc metrů. V roce 2021 by měl VSR700 podstoupit operační testy s francouzským námořnictvem.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907