Čínský mikrosatelit poslal úchvatné snímky z oběžné dráhy Měsíce

18.06.2018 - Stanislav Mihulka

Jeden z dvou čínských mikrosatelitů Longjiang dorazil k Měsíce a prověřil saúdskoarabský kamerový systém

<p>Snímek odvrácené strany Měsíce a Země optikou čínského mikrosatelitu </p>

Snímek odvrácené strany Měsíce a Země optikou čínského mikrosatelitu

Čínský mikrosatelit nafotil Měsíc a také Zemi, jako za starých časů. Jako by se vrátily dny misí Apollo, kdy se lidé poprvé dostávali do blízkosti Měsíce a užasli nad snímky amerických sond. Už je to tak dávno, že většina obyvatel planety tehdy ještě nebyla na světě.

Mikrosatelity Longjiang-1 a Longjiang-2, každý o váze 47 kilogramů, vyrazily k Měsíci v květnu, jako součást mise Queqiao. To je komunikační satelit, který by měl podporovat budoucí mise na odvrácenou stranu Luny, v rámci Čínského programu výzkumu Měsíce.

Čínský mikrosatelit u Měsíce

Mikrosatelity měly pracovat v tandemu, ale Longjiang-1 byl ztracen záhy po startu. Longjiang-2 nicméně funguje a je na oběžné dráze Měsíce. Od 28. května pracuje kamerový systém mikrosatelitu, který je dílem saúdskoarabského vědeckého institutu KACST (King Abdulaziz City for Science and Technology).

TIP: Čína chce jako první přistát na odvrácené straně Měsíce

Právě tento kamerový systém pořizuje záběry, které zachycují povrch Měsíce, včetně jeho odvrácené strany, a také naši planetu. Snímky potvrdily, že kamerový systém mikrosatelitu funguje podle předpokladů. Longjiang-2 zůstane na oběžné dráze Měsíce a se svou nízkofrekvenční anténou bude k dispozici radioamatérským experimentům.