Čínský rozkročený autobus je zřejmě jen nafouknutou bublinou

13.12.2016 - Martin Reichman

Projekt čínského křížence městského vlaku a tunelu je zřejmě definitivně mrtvý. Investoři zuří a žádají zpět své peníze

Labutí píseň -<p>Představený prototyp na délku měří 21 metrů a na šířku 8 metrů. Do jeho útrob se vejde 300 pasažérů a maximální rychlost, kterou dokáže vyvinout je okolo 60 kilometrů v hodině.</p>
Labutí píseň -

Představený prototyp na délku měří 21 metrů a na šířku 8 metrů. Do jeho útrob se vejde 300 pasažérů a maximální rychlost, kterou dokáže vyvinout je okolo 60 kilometrů v hodině.


Reklama

Původně to vypadalo na originální, leč poněkud nepravděpodobný koncept veřejné dopravy. Elektřinou poháněný městský vlak, či městský autobus, který by byl schopen překonávat ucpané silnice ve zvýšeném patře byl představen na konci května na výstavě technologických novinek CHITEC. Vývojáři odvážného projektu tehdy plánovali, že by první prototyp mohl být k dispozici někdy v průběhu příštího roku.

Když o dva měsíce později vyrazil na testovací jízdu zmenšený prototyp, začaly se objednávky jen hrnout a probudili se movití investoři. Nyní to ale vypadá, že prototyp byl jediným opravdu hmatatelným výstupem celého projektu. Podle čínských médií firma TEB Tech projet Transit Elevated Bus odpískala.

Na tom by zřejmě nebylo nic divného. Ne každý nápad se podaří přetavit do funkční a finální podoby. V případě TEB jde ale o peníze, a to o hodně velké peníze. Společnosti TEB Tech se podařilo od investorů získat miliardy jüanů. Na samotný projekt přitom šlo jen 200 milionů. Investoři nyní zuří a žádají své peníze zpět. Zda se jich ale dočkají je ve hvězdách. Podle managerů mateřské společnosti Huaying Kailai je projekt Transit Elevated Bus definitivně mrtvý.

  • Zdroj textu:

    The Daily Caller, The Paper, Shanghaiist

  • Zdroj fotografií: New China

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Spisovatel pečlivě budoval svou image dobrodruha. Vpravo Karel May (1842–1912) jako Old Shatterhand, vlevo na snímku z roku 1905.

Zajímavosti

Červené světlo pomáhá stárnoucím očím

Věda

Ledoví obři Uran a Neptun

Vesmír

Na sklonku života pobýval Václav Eusebius v Roudnici nad Labem.

Historie

Původně Messerschmitt Bf 109, později Avia S-199, která se v roce 1948 dostala do Izraele a bojovala v izraelsko-arabských válkách

Válka

Horal každým coulem

Symbolem horolezectví a života ve vyšších nadmořských výškách by mohl být jak divoký (Bos mutus) a jeho domestikovaná forma jak domácí (Bos grunniens)Tento mohutný sudokopytník s dlouhou srstí obývá oblasti střední Asie a žije v nadmořských výškách až kolem 5 500 metrů nad mořem (nepotvrzené údaje uvádí i 6 100 m n. m.). Díky velmi dobře tepelně izolující srsti a mnoha dalším adaptacím pro život na vysokohorských loukách a náhorních plošinách byl tento druh skotu ceněn již ve starověku. Dodnes je domestikovaná forma jaka využívána šerpy k vynášení zavazadel horolezcům v Himálaji. Jak přitom není žádný střízlík – velcí samci přesahují hmotnost jedné tuny a v plecích mohou dosáhnout výšky 2,2 metru. Samice jsou v porovnání se samci asi o třetinu menší. Také domestikovaní jaci zdaleka nedosahují velikosti svých divokých předků, samci váží maximálně 580 kilogramů.

„Nízkohorská“ nemoc

Mezi adaptace, které jakům umožňují obývat nehostinné prostředí vysokých horstev, patří celkově větší plíce a srdce, než jaké má skot žijící v nížinách. Tito kopytníci mají také lepší schopnost přenosu kyslíku v krvi díky fetálnímu hemoglobinu, který u nich zůstává aktivní po celý život. Jaci jsou tak dobře přizpůsobeni svému prostředí, že v nížinách poměrně rychle hynou! Ohrožují je zde běžné nemoci a teploty nad 15 °C.

Příroda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907