Co dělala NASA během odstavení vlády? Bojovala proti hackerům!

05.02.2019 - Stanislav Mihulka

Vedle vesmírných výzev musí NASA čelit i těm pozemským. Například kyberútokům…

<p>Šéf NASA Jim Bridenstine na projevu po ukončení odstavení vlády.</p>

Šéf NASA Jim Bridenstine na projevu po ukončení odstavení vlády.

Když loni 22. prosince ve Spojených státech začalo Trumpovo odstavení vlády, většinu zaměstnanců NASA čekala nucená dovolená, problémy s výplatami a do jisté míry i zastavení vesmírné vědy a vývoje technologií. To ale ještě nebylo všechno, s čím se vesmírná agentura musela vyrovnávat.

Během rekordní 35denní přestávky ve fungování americké vlády byla ohrožena kybernetická bezpečnost NASA. Jak prohlásil šéf NASA Jim Bridenstine, právě NASA je jednou z vládních agentur, které jsou nejvíce napadány hackery a kyberzločinci. Má to samozřejmě své důvody.

Neustálé ohrožení na síti

Podle Bridenstineho jsou ve světě vlády i organizace, které se skutečně velice zajímají o to, co NASA dělá. V dnešní době rozhodují technologie a NASA vzhledem ke svému zaměření vyvíjí unikátní a velmi pokročilé technologie, které mohou mít velmi překvapivé využití i v každodenním životě.

TIP: Vesmírná mise u vás doma: 15 vynálezů NASA, které používáme každý den

95 procent zaměstnanců NASA bylo během odstavení vlády na „dovolené“. Lidé z centra NASA pro bezpečnostní operace SOC (Security Operations Center) ale zůstali v práci a dál bojovali s kyberútoky. SOC je součástí kalifornského výzkumného střediska NASA Ames Research Center a funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Během odstavení vlády se bránili zhruba jednomu útoku nebo ohrožení bezpečnosti denně.

• Zdroj fotografií: Bill Ingalls/NASA