Další důkazy naznačují, že virus SARS-CoV-2 nebyl vytvořen člověkem

Nově objevený koronavirus vyskytující se v netopýrech vyvrací některé konspirační teorie týkající se původu patogenu zodpovědného za pandemii Covid-19

31.08.2020 - redakce 100+1

Virus pojmenovaný RmYN02 nalezli vědci ve druhé polovině roku 2019 ve vzorcích z netopýrů žijících v provincii Yunnan v jižní Číně. Genetickou analýzou odhalili, že se svým bratrancem SARS-CoV-2 sdílí 93,3 % genetické informace. Ačkoliv nejde o nejbližšího příbuzného nechvalně proslulého viru, přesto mají společnou ještě jednu důležitou věc. Nově analyzovaný virus obsahuje nezvyklou inserci aminokyselin ve dvou podjednotkách S1 a S2 virového spike proteinu. Právě tato inserce, dosud nalezená pouze u SARS-CoV-2, byla označována jako důkaz, že vir vznikl uměle.

TIP: Létající továrna na viry: Proč jsou netopýři úspěšní v boji s nebezpečnými patogeny