Dary Matky přírody: Přírodní rostlinné barvivo je účinné proti příznakům stárnutí

04.10.2018 - Stanislav Mihulka

Některé druhy ovoce a zeleniny obsahují účinný elixír mládí

<p>V ovoci a zelenině je spousta zajímavých látek</p>

V ovoci a zelenině je spousta zajímavých látek

Látka zvaná fisetin je rostlinný polyfenol ze skupiny flavonoidů. Vyskytuje se v mnoha druzích rostlin, u nichž často hraje roli žlutého barviva. Můžeme se s ním setkat v ovoci a zelenině, od jahod a jablek až po hroznové víno.

Američtí vědci nedávno zkoumali účinky fisetinu na lidský organismus a zjistili, že je velmi účinný proti stárnutí. Likviduje totiž stárnoucí zombie buňky, které se již nedělí, ale stále žijí a během stárnutí se hromadí v těle. Díky tomu fisetin podporuje zdraví seniorů a prodlužuje jim život.

TIP: Jak bojovat proti demencí? Likvidováním zombie buněk v mozku

Když lidské buňky ztratí schopnost dělení, měly by odumřít a imunitní systém by je měl bez problémů zlikvidovat. Jenže s postupujícím věkem je imunitní systém každého z nás méně účinný a spolehlivý. Zombie, čili senescentní buňky se pak postupně hromadí a podle odborníků se stávají příčinou mnoha chorob spojených s vyšším věkem. Látky jako je fisetin by nám s nimi mohly pomoct.

University of Minnesota