Reklama


Experimentální léčba: Brýle Google Glass pomáhají autistickým dětem číst emoce

06.08.2018 - Stanislav Mihulka

Autistické děti mají problém se čtením emocí. Pomoci by jim mohly chytré brýle od Googlu

<p>Testování brýlí Google Glass u chlapce s autistickou poruchou.</p>

Testování brýlí Google Glass u chlapce s autistickou poruchou.


Reklama

Děti, které trpí některou z poruch autistického spektra, mají často problémy se čtením emocí druhých lidí, především pak z výrazů tváře. Američtí vědci nyní navrhují řešení, které spočívá v použití chytrých brýlí Google Glass.

Autistické dítě si nasadí chytré brýle, které jsou bezdrátově spojené s aplikací v chytrém telefonu, vybavenou umělou inteligencí. Autoři aplikace vytrénovali umělou inteligencí pomocí stovek tisíc snímků obličejů z databáze, které vyjadřují osm základních výrazů obličeje.

TIP: Virtuální realita pomáhá autistickým dětem zvládat obtížné situace

Aplikace, která se jmenuje Superpower Glass, funguje tak, že chytré brýle pomocí své kamery nasnímají výraz obličeje člověka, se kterým autistické dítě komunikuje. Vycvičená umělá inteligence zachycený výraz zhodnotí a přiřadí ho k jednomu z osmi známých výrazů. Výsledek pak aplikace zobrazí na displejích brýlí a dítě se následně může zařídit podle zobrazené informace. Pokud se podobné aplikace úspěšně prosadí, mohlo by to dětem s autistickými poruchami citelně usnadnit život ve společnosti.

  • Zdroj textu:

    Stanford University

  • Zdroj fotografií: Steve Fisch

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Archeolog s mobilním radarem a radarový snímek pohřbené lodi

Věda

Astronomům se podařilo zachytit supernovu již v prvních hodinách exploze. Při pozorování využili zařízení Intermediate Palomar Transient Factory (iPTF) observatoře Palomar v Kalifornii. Snímky zachycující supernovu iPTF 14gqr před, během a po explozi. 

Vesmír
Zajímavosti
Revue
Historie
Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907