Experimentální zařízení pro navigaci aut „vidí“ vozovku i pod sněhem

26.02.2020 - Stanislav Mihulka

S novým radarovým systémem najde autonomní auto cestu i v zasněžené krajině


Reklama

Autonomní auta využívají kamery a další senzory k tomu, aby „viděla“, kde na silnici právě jsou. Co když ale nasněžilo a silnice není vidět? Vědci a inženýři amerického institutu MIT vyvinuli systém, který si dokáže poradit i s takovou situací. Jejich systém dokáže sledovat vozovku pod vrstvou sněhu.

Experimentální technologie využívá speciální radar LGPR (Localizing ground-penetrating radar), který vysílá elektromagnetické pulzy do povrchu země v okolí. Tyto pulzy se pak odrážejí zpět od objektů pod povrchem a přinášejí informaci o tom, co je vlastně pod viditelným povrchem.

TIP: Autonomní automobil Ford jede v černočerné tmě. Používá k tomu LIDAR

První testy ukazují, že nový systém dovede určit pozici automobilu na sněhem pokryté silnici s přesností na cca 25 milimetrů. To je mimochodem lepší výsledek než při navigaci autonomně řízeného automobilu za deště, neboť za deště se voda vsakuje do země a mění její fyzikální vlastnosti. Nové zařízení by nemělo nahradit vizuální navigaci autonomních vozidel, ale spíše rozšířit její možnosti a zlepšit výkon. Tvůrci ystém zatím testovali jen při malých rychlostech, věří ale, že bude fungovat i při rychlé jízdě například na dálnicích.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Systém FAST poskytuje landerům superschopnost stavby vlastního kosmodromu během přistání. Stačí během přistání vstříknout do raketového plamene keramické částice s hliníkem.

Vesmír

Povětrnostním podmínkám Altiplana odolá jen málo vytrvalců. Patří mezi ně třeba tráva stipa ichu. (foto: Jan Miklín)

Zajímavosti

Sovětští partyzáni pronikali do německého týlu a přepadali skladiště a dopravní uzly.

Válka

Objevený zlatý poklad obsahuje řadu propracovaných artefaktů.

Věda
Vesmír
Zajímavosti

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907