Jednoduchý recept: Půlhodina cvičení denně funguje proti depresi

Pravidelné cvičení pomůže s depresí každému. I lidem, kteří mají sklony k depresím v genech

11.11.2019 - Stanislav Mihulka

Deprese jsou morem moderní doby. Přitom recept na deprese, který by měl být dostupný úplně každému, může být úplně jednoduchý. Jak nedávno zjistili američtí odborníci, s depresemi významně pomáhá pravidelné cvičení. Z jejich výsledků vyplývá, že za každé čtyři hodiny cvičení týdně, což je asi 35 minut denně, klesá o 17 procent hrozba, že dotyčného člověka v příštích dvou letech postihnou deprese.

Nejlepší na tom je, že tato ochrana duševního zdraví fyzickým cvičením funguje i u lidí, kteří mají v genech uložené sklony k depresím. Vše nasvědčuje tomu, že cvičení tyto nešťastné genetické předpoklady neutralizuje. Pokud tedy někdo pochází z rodiny, kde těžké deprese nejsou nic výjimečného, tak by měl být v tělocvičně jako doma.

TIP: Vědci objevili 44 genetických faktorů spojených s depresí

Výzkum vycházel z údajů o téměř 8 tisících lidech z databáze Partners HealthCare Biobank, která slouží ke studiu vztahů mezi geny, prostředím a životním stylem lidí k jejich zdraví. Lidé z této databáze poskytli vědcům vzorek krve a badatelé jim analyzovali genom. Zároveň vědce informovali, jak často během týdne cvičí.

CC0 Creative Commons