Kde vznikl život? Nadějné by mohly být krátery po kometách!

14.05.2016 - Stanislav Mihulka

Mohly drtivé dopady komet a meteoritů vytvořit ideální podmínky pro vznik života na Zemi?

Pokud život vznikl na Zemi, kde to vlastně bylo? Okolo původu života je stále mnoho nejasností. Odpověď by mohly přinést krátery po dopadu komet.

Tvrdí to irští biochemici, kteří se domnívají, že právě velké krátery po dopadech komet a meteoritů do prvotního pozemského oceánu mohly vytvořit ty správné podmínky a struktury pro vznik samotného života.

Nebeští poslové by podle nich mohli přinést do okolí kráterů potřebné chemické látky, a také vytvořit vhodné geologické podmínky, v nichž by mohly prosperovat nejstarší organismy.

TIP: Výprava za katastrofou: Vědci se chystají vrtat v kráteru Chicxulub

Vědci až doposud hledali místa vhodná ke vzniku života u středooceánských hřbetů. Ty ale zřejmě v době vzniku života neexistovaly. Nové objevy hydrotermálních systémů kolem kráteru v kanadském Sudbury, Ontario, badatele nasměrovaly právě na komety a meteority.

IFL Science, Geochimica et Cosmochimica Acta