Kočkastrofa: Zdivočelé kočky obsadily prakticky celou Austrálii

05.01.2017 - Stanislav Mihulka

Miliony zdivočelých koček v Austrálii ohrožují místní živočichy

Elegantní zabiják -<p>Přemnožené kočky ohrožují původní australské živočichy</p>
Elegantní zabiják -

Přemnožené kočky ohrožují původní australské živočichy

Kočky pronikly do Austrálie v osmnáctém století. A postupně ji celou obsadili. Podle nového výzkumu zdivočelé kočky obývají 99,8 procent rozlohy australského kontinentu.

Vědci už dlouho považují kočky za smrtelnou hrozbu pro cenné australské živočichy. Kdo zná kočky, tak dobře ví, jak šikovní a nadšení lovci to jsou. Nám to přijde roztomilé, ale pro ptáky, menší savce, plazy, obojživelníky i hmyz v dosahu koček to už tak zábavné není. Kočky jsou velmi nebezpečný invazní druh.

TIP: Kočičí záhada vyřešena: Australské kočky přijely z Evropy

Ve snaze vyčíslit počet koček v Austrálii dalo 40 vědců dohromady výsledky asi stovky vědeckých studií. Dospěli k závěru, že v letech, kdy je v Austrálii k dispozici méně kořisti, tam žije asi 2,1 miliony zdivočelých koček. Když je kořisti dostatek, tak Austrálii obývá až 6,3 milionů volně žijících koček.

Live Science, Biological Conservation