Konec trápení? Nová léčba slibuje celoživotní ochranu před silnými alergiemi

07.06.2017 - Stanislav Mihulka

Jak porazit alergie? Stačí z „paměti“ imunitních buněk vymazat špatné návyky

Alergie -<p>S novou léčbou možná odzvoní těžkým alergiím</p>
Alergie -

S novou léčbou možná odzvoní těžkým alergiím

Alergie jsou stále větším problémem dnešní doby a zatím se jich nedokážeme spolehlivě zbavit. Australští vědci ale nyní tvrdí, že mají řešení, které nás ochrání i před závažnými alergiemi na celý život.

Nový typ léčby spočívá ve vymazání „paměti“ imunitních buněk bílých krvinek T-lymfocytů. Zní to docela jednoduše, ale právě tyto buňky velmi vzdorují podobným zásahům. Australanům se to nyní povedlo - zbavili buňky jejich nutkání reagovat na alergeny a zajistili tím klid pro imunitní systém i pacienta.

TIP: Jak na alergie? Univerzální lék by mohly přinést lstivé nanočástice

Zatím jde jen o první experimenty. Výsledky výzkumu ale ukazují, že tímto způsobem možná půjde zbavit alergiky nepříjemných a někdy i život ohrožujících alergií na burské oříšky nebo třeba mořské plody.

University of Queensland