Reklama


Originální sedmimetrová limuzína ze staré Škody 105 L

01.03.2016 - redakce 100+1


Reklama

To, co pro východní Němce znamenal jejich trabant a pro jejich západní sousedy WV Brouk, znamenala „stopětka“ pro obyvatele socialistického Československa – lidový vůz a symbol masové produkce národního automobilového průmyslu. 

Z pásů tehdejšího AZNP (Automobilové závody, národní podnik – dnes Škoda Auto) ale z pochopitelných důvodů nikdy nesjela pořádná limuzína. Změnit se to rozhodli Jaroslav Valenta a Martin Jinek z Ústí nad Labem, kteří si s legendární „stopětkou“ pohráli a udělali z ní 7 metrů dlouhou limuzínu. V přední části unikátního vozu její konstruktéři ponechali původní dobovou výbavu, interiér zadní části je vybaven dřevěnou podlahou, mahagonovým minibarem s lednicí a zrcadlem na stropě podobně jako ve vozech Rolls-Royce. Změnou si prošel i hnací agregát na místo původního motoru o objemu 1,046 litru je v jejich limuzíně motor 1,3 MPi z Felicie s výkonem 50 kW.

Populární „stopětka“ se vyráběla v sedmi různých verzích (4 pro tuzemský trh a 3 na export) 10 let a celkově Škoda vyrobila přes 840 tisíc těchto vozů. I přes své konstrukční a technologické nedostatky patřila v 80. letech minulého století Škoda 105 mezi nejrozšířenější automobily na československých silnicích.

  • Zdroj textu:
  • Zdroj fotografií: Profimedia, YouTube

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Po válce byl Otakar Batlička vyznamenán Československým válečným křížem in memoriam

Historie

Komponenty systému hyperloop přijíždějí do Toulouse

Věda

 

 Příslušníci horských pluků se připravují na výsadek na Krétě

Válka

HIV potřebuje k množení bílé krvinky. Nový implantát proto drží bílé krvinky stranou.

Věda
Revue

Cirkumbinární planeta Kepler-16b 

Vesmír

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907