Miliardy na kolech: Sedm nejdražších automobilových veteránů na světě

08.10.2019 - Nikol Patíková

Máte rádi historii a současně burácení motorů? Proč obě vášně nespojit a nepořídit si nějakého krásného veterána? Na ty skutečně unikátní budete muset chvilku střádat do prasátka. Koupit se totiž dají téměř výhradně v dražbách určených miliardářům

<h3>Téměř sériový sporťák </h3><p><strong>Ferrari 250 LM | 1963–1966 | 413 000 000 Kč</strong></p><p>Toto Ferrari mělo nahradit model 250 GTO ve skupině 3 v kategorii GT – tedy vozidel určených původně na běžné silnice, v nichž se ovšem také závodí. Mezinárodní automobilová federace však odmítla povolit homologaci, protože firma vyrobila mnohem méně než sto kusů, jak požadovala určená hranice. Zmíněný model tak musel soutěžit ve vyšší třídě prototypů až do roku 1966, kdy byl finálně zařazen do kategorie sportovních vozů.</p>

Téměř sériový sporťák 

Ferrari 250 LM | 1963–1966 | 413 000 000 Kč

Toto Ferrari mělo nahradit model 250 GTO ve skupině 3 v kategorii GT – tedy vozidel určených původně na běžné silnice, v nichž se ovšem také závodí. Mezinárodní automobilová federace však odmítla povolit homologaci, protože firma vyrobila mnohem méně než sto kusů, jak požadovala určená hranice. Zmíněný model tak musel soutěžit ve vyšší třídě prototypů až do roku 1966, kdy byl finálně zařazen do kategorie sportovních vozů.

<h3>Meziválečný elegán</h3><p><strong>Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider | 1939 | 464 000 000 Kč</strong></p><p>Vozy Alfa Romeo z konce 30. let patřily mezi nejvýkonnější a nejprestižnější sportovní modely na trhu, protože využívaly nejpokročilejší technologie své doby. Výkonný osmiválcový motor garantoval vzrušující zážitek na silnici, zatímco elegantní karoserie zajišťovala obdiv okolí. Verze Lungo Spider vznikla pouze ve 12 exemplářích. </p>

Meziválečný elegán

Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider | 1939 | 464 000 000 Kč

Vozy Alfa Romeo z konce 30. let patřily mezi nejvýkonnější a nejprestižnější sportovní modely na trhu, protože využívaly nejpokročilejší technologie své doby. Výkonný osmiválcový motor garantoval vzrušující zážitek na silnici, zatímco elegantní karoserie zajišťovala obdiv okolí. Verze Lungo Spider vznikla pouze ve 12 exemplářích. 

<h3>Nejrychlejší z Le Mans</h3><p><strong>Jaguar D-Type | 1954–1957 | 511 000 000 Kč</strong></p><p>Tento typ Jaguaru se vyráběl v letech 1954–1957, přičemž vzniklo pouze 87 kusů. V roce 1956 se stal celkovým vítězem slavného vytrvalostního závodu v Le Mans. S maximem 278 km/h překonal o 3 km i v té době nejrychlejší Ferrari. Pro klání ve francouzském městě, kde rychlosti běžně překračovaly 240 km/h, dostalo auto masivní stabilizační ploutev, jež zlepšovala aerodynamické vlastnosti. V roce 1957 se pak objevila cestovní verze tohoto typu, určená pro jízdu na běžných silnicích.</p>

Nejrychlejší z Le Mans

Jaguar D-Type | 1954–1957 | 511 000 000 Kč

Tento typ Jaguaru se vyráběl v letech 1954–1957, přičemž vzniklo pouze 87 kusů. V roce 1956 se stal celkovým vítězem slavného vytrvalostního závodu v Le Mans. S maximem 278 km/h překonal o 3 km i v té době nejrychlejší Ferrari. Pro klání ve francouzském městě, kde rychlosti běžně překračovaly 240 km/h, dostalo auto masivní stabilizační ploutev, jež zlepšovala aerodynamické vlastnosti. V roce 1957 se pak objevila cestovní verze tohoto typu, určená pro jízdu na běžných silnicích.

<h3>Vydražená jednička </h3><p><strong>Aston Martin DBR1 | 1956 | 528 000 000 Kč</strong></p><p>Aston Martin DBR1 se stal předloni na aukci v Monterey nejdražším britským vozem, jenž se kdy prodal tímto způsobem. Ve své době ho řídil slavný jezdec sir Stirling Moss a v roce 1959 s ním zvítězil v závodě „Nürburgring 1 000 km“. Vzniklo pouze pět exemplářů a dražený automobil měl pořadové číslo jedna.</p>

Vydražená jednička 

Aston Martin DBR1 | 1956 | 528 000 000 Kč

Aston Martin DBR1 se stal předloni na aukci v Monterey nejdražším britským vozem, jenž se kdy prodal tímto způsobem. Ve své době ho řídil slavný jezdec sir Stirling Moss a v roce 1959 s ním zvítězil v závodě „Nürburgring 1 000 km“. Vzniklo pouze pět exemplářů a dražený automobil měl pořadové číslo jedna.

<h3>Nevybouřený sportovec </h3><p><strong>Ferrari 275 GTB/C Speciale | 1964 | 619 000 000 Kč</strong></p><p>Toto Ferrari bylo navrženo tak, aby vyrazilo na závodní okruhy – nikdy však nedostalo šanci objet jediné závodní kolo. Díky tomu jde ovšem o velmi zachovalý kus, což nesmírně zvýšilo jeho cenu. Ve verzi Speciale se vyrobily pouze tři kusy.</p>

Nevybouřený sportovec 

Ferrari 275 GTB/C Speciale | 1964 | 619 000 000 Kč

Toto Ferrari bylo navrženo tak, aby vyrazilo na závodní okruhy – nikdy však nedostalo šanci objet jediné závodní kolo. Díky tomu jde ovšem o velmi zachovalý kus, což nesmírně zvýšilo jeho cenu. Ve verzi Speciale se vyrobily pouze tři kusy.

<h3>Legendární monopost </h3><p><strong>Mercedes-Benz W196 | 1954–1955 | 695 000 000 Kč</strong></p><p>Závodní vůz W196 se zúčastnil klání Formule 1 v letech 1954 a 1955, přičemž ho neřídil nikdo jiný než proslulý Juan Manuel Fangio. Šlo o jediné auto s pokročilým mechanickým přímým vstřikováním paliva. V roce 1954 na Velké ceně Francie mělo osmiválcový motor s 275 koňmi, ale díky experimentování si tento Mercedes nakonec vezl pod kapotou 340 koní. V roce 2013 se jediný kus vydražil do soukromých rukou, zbylých devět zůstává ve vlastnictví Mercedesu a v muzeích.</p>

Legendární monopost 

Mercedes-Benz W196 | 1954–1955 | 695 000 000 Kč

Závodní vůz W196 se zúčastnil klání Formule 1 v letech 1954 a 1955, přičemž ho neřídil nikdo jiný než proslulý Juan Manuel Fangio. Šlo o jediné auto s pokročilým mechanickým přímým vstřikováním paliva. V roce 1954 na Velké ceně Francie mělo osmiválcový motor s 275 koňmi, ale díky experimentování si tento Mercedes nakonec vezl pod kapotou 340 koní. V roce 2013 se jediný kus vydražil do soukromých rukou, zbylých devět zůstává ve vlastnictví Mercedesu a v muzeích.

<h3>Rudé vozy z Maranella</h3><p><strong>Ferrari 250 GTO | 1961–1964 | 1 640 000 000 Kč</strong></p><p>Rudých ďáblů s označením GTO vzniklo pouze 39. Uvedený typ se pyšní nejvíce klasicky elegantní kapotou ze všech modelů Ferrari, jež navrhla společnost Carrozzeria Scaglietti. Přestože toto konkrétní auto strávilo kus života na závodech, z nichž si odvezlo řadu titulů, díky péči majitelů a několika generálkám zůstává ve skvělém stavu – což ocenil i kupec zaplacením rekordně vysoké ceny.</p>

Rudé vozy z Maranella

Ferrari 250 GTO | 1961–1964 | 1 640 000 000 Kč

Rudých ďáblů s označením GTO vzniklo pouze 39. Uvedený typ se pyšní nejvíce klasicky elegantní kapotou ze všech modelů Ferrari, jež navrhla společnost Carrozzeria Scaglietti. Přestože toto konkrétní auto strávilo kus života na závodech, z nichž si odvezlo řadu titulů, díky péči majitelů a několika generálkám zůstává ve skvělém stavu – což ocenil i kupec zaplacením rekordně vysoké ceny.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Čingischánovo vraždění udělalo z hedvábné stezky paradoxně bezpečnější místo pro obchod.

Zajímavosti

Skupina trilobitů Ampyx priscus, společně zaplavených bahnem

Věda
Zajímavosti

Vlajky, jež astronauti vztyčili na Měsíci, mohly tamním podmínkám odolávat jen po symbolickou dobu. V přepočtu stály pouhých 650 korun

Vesmír

Babylon dnešní doby

V odlehlých údolích se během staletí vyvinuly stovky etnik s naprosto rozdílnou kulturou a jazykem. Jen s východní části ostrova (tedy nezávislým státem Papua-Nová Guinea) je spojeno celkem 841 různých jazyků a společně se západní Indonéskou půlkou se počet používaných nářečí šplhá k tisícovce. To je asi sedmina všech jazyků světa. Většinou z nich však nehovoří více než 1 000 lidí. Na východní polovině ostrova se proto lidé z různých kmenů dorozumívají prostřednictvím Tok Pisin – směsi místních dialektů a zkomolených výrazů z angličtiny. V západní části je společným dorozumívacím prostředkem indonéština.

Příroda

Ocenění za chemii si odnesl japonský tým, jenž vyzkoumal, že pětileté dítě denně vyprodukuje až půl litru slin.

Zajímavosti

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907