Minerální prameny, dávné jezero a sopka: NASA vybrala tři cíle mise Mars 2020

13.02.2017 - Martin Reichman

V červenci 2020 zamíří směrem k rudé planetě raketa Atlas V. Jejím cílem bude jedna ze tří lokalit Marsu

Možné cíle mise Mars 2020 -<p>Syrtis Major, kráterové jezero a pohoří Columbia Hills - tři potenciální cíle mise Mars 2020.</p>
Možné cíle mise Mars 2020 -

NASA už pravděpodobně ví, kam v roce 2020 zamíří nástupce roveru Curiosity. Vědecká rada vybrala a doporučila tři cílové lokality mise Mars 2020. Všechna tři místa spojuje dávná vulkanická činnost, působení vody a zdroje minerálů.

TIP: Mars Rover 2020: Nástupce Curiosity si bude umět vyrobit i kyslík

První z nich je pohoří Columbia Hills, které se nachází uvnitř kráteru Gusev. Tuto oblast již v minulosti zkoumal rover Spirit. Vědci si od této lokality slibují, že by mohla přinést odpovědi na otázky z historie rudé planety. Oblast má být místem, kde se v minulosti nacházely minerální prameny.

Druhou lokalitou je nejméně 3,5 miliardy let staré kráterové jezero ležící na okraji oblasti Syrtis Major Planitia – tmavé části Marsu, plné čedičových sopečných hornin, ležící na rozhraní severní nížiny a jižní vysočiny. V těsné blízkosti kráterového jezera se nachází i třetí potenciální cíl mise – velmi stará část Marsu v oblasti Syrtis Major.