Mořská voda se okyseluje oxidem uhličitým. Rozpustí se v ní hvězdice?

20.02.2018 - Stanislav Mihulka

Oxid uhličitý není jenom skleníkový plyn. V oceánech vytváří kyselinu

Hvězdice -<p>Rozpustí se hvězdice v kyselém oceánu?</p>
Hvězdice -

Rozpustí se hvězdice v kyselém oceánu?

V atmosféře je stále více oxidu uhličitého. A také se ho stále více dostává do mořské vody, kde se tím pádem zvyšuje koncentrace kyseliny uhličité. Okyselování oceánů s obavami sledují biologové, kteří mají strach o mořské organismy.

Skotští vědci nedávno provedli experimenty, které tyto obavy ještě více prohloubily. Čtyři dny pumpovali mořskou vodu obohacenou o oxid uhličitý na organismy, které žijí v moři na útesech u západního pobřeží Skotska. A po čtyřech dnech se obyvatelé útesů, jako například hvězdice, začaly rozpouštět.

TIP: Comeback v oceánu: Hvězdice se po vymírání vracejí na Západní pobřeží

Vědci tvrdí, že by náhlé výtrysky velkého množství oxidu uhličitého do oceánu, například z rybích farem nebo jiných zdrojů znečištění, mohly stejným způsobem rozpustit hvězdice i další tvory v oceánu. Stoupající hladina oxidu uhličitého v atmosféře prý navíc toto riziko neustále zvětšuje.

Heriot-Watt University