Reklama


Na velikosti záleží: Čínské kondomy jsou pro zimbabwské muže příliš malé

13.04.2018 - Vilém Koubek

Zimbabwe čelí nečekané komplikaci při boji proti šíření viru HIV: Kondomy, které země nechala dovézt z Číny, jsou příliš malé


Reklama

Ministr zdravotnictví David Parirenyatwa vede v africkém Zimbabwe osvětu o HIV. Mimo jiné se snaží zvýšit povědomí obyvatel o antikoncepci a motivovat je k používání kondomů. Objevil se však nečekaný problém: Řada mužů si údajně stěžovala, že se jim přirození do čínských latexových pomůcek nevejde.

TIP: Průměrná délka mužského penisu? Studie ukazuje, že jen 13,25 centimetru

Vysvětlení je nasnadě – penis průměrného Afričana totiž měří 16–18 cm, zatímco v Asii jde o 12–14 cm. Podle politika proto nezbývá než kondomy pro obyvatele Zimbabwe vyrábět svépomocí a na míru. 

  • Zdroj textu:

    1001 zahraniční zajímavost

  • Zdroj fotografií: Shutterstock

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Věda

Tajemství slavné Dürerovy Růžencové slavnosti už dnes vlastně neexistuje, i když právě tento obraz je českému publiku nejpřístupnější: visí v Národní galerii.

Zajímavosti

Sonda Voyager 2 se již nachází v tzv. mezihvězdného prostoru. Aktuálně ji dělí od Země 120 AU. Její dvojče Voyager 1 se pohybuje ve vzdálenosti 150 AU.

Vesmír
Zajímavosti

Při lovu využívají lvíčci zlatí dlouhých prstů, jimiž snadno dosáhnou do nedostupných děr a skulin. Populace lvíčků zlatých přežívá v malé oblasti nedaleko brazilského Rio de Janeira.

Příroda

LeTourneau: Terénní stonožka

Obří terénní vozidlo se zrodilo v hlavě geniálního amerického vynálezce Roberta Gilmoura LeTourneaua. Délkou i provozním řešením připomíná vlak a jeho základní myšlenka vychází z lokomotivy, která díky dieselelektrickým generátorům produkuje dost energie na uvedení zbylé části soupravy do pohybu. Netřeba dodávat, že zkonstruování takového kolosu nebylo snadné, nicméně v roce 1958 konečně vznikla zcela funkční verze TC-497: poháněly ji čtyři turbínové motory s celkovým výkonem 4 680 koní, její kola měřila 3 m v průměru a celá souprava dosahovala úctyhodných 170 m. V „lokomotivě“ dokonce zbylo místo pro ubikaci, v níž mohlo žít až šest zaměstnanců. Maximální rychlost kolosu ovšem činila pouhých 32 km/h.

Funkční mnohokolka navíc bohužel přišla v době, kdy už se o přepravu těžkých břemen v terénu staraly výkonné transportní vrtulníky. Pozemní vlaky proto skončily na vrakovištích nebo v muzejních expozicích.

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907