Narodila se Isabela Habsburská, pokorná vladařka severských zemí

- Redakce 100+1 historie

<p>Isabela Habsburská (1501-1526) byla rakouská arcivévodkyně. Sňatkem s Kristiánem II. Dánským se stala královnou švédskou, norskou a dánskou.</p>

Isabela Habsburská (1501-1526) byla rakouská arcivévodkyně. Sňatkem s Kristiánem II. Dánským se stala královnou švédskou, norskou a dánskou.

18 . 7 . 1501

Reklama

Vzorná a vychovaná princezna, jak se na dceru nejkatoličtějších veličenstev Filipa Sličného a Johany Šílené slušelo, bylo skutečně výbornou partií. Její manžel si to ale zpočátku nemyslel. Isabela Habsburská, která se narodila 18. července 1501 v Bruselu, měla na severu zažít krušné časy.

TIP: Šílená-Sličný: Dramatická láska až za hrob

Přestože dánského a norského krále Kristiána II. neprovázela zrovna nejlepší pověst, rozhodl dědeček Maxmilián, že se právě on stane Isabeliným manželem. Inu, politika. První roky ale čekalo na mladou ženu peklo. Král se netajil milenkou a její rodina dělala nové královně ze života peklo. Až po letech se situace změnila. To už ale král a královna, kterým k ovládaným zemím přibylo Švédsko, čelili převratu a museli ze země odejít. Věrná a oddaná Isabela, která pokorně svého manžela následovala do Flander, zemřela v sotva čtyřiadvaceti letech.

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907