Donald Trump představil světu svou novou obrněnou limuzínu, která si záhy vysloužila přezdívku „Bestie“. Hlavu Spojených států chrání nejen pancíř a neprůstřelná skla, ale i kanystry slzného plynu
Ačkoliv první automobily vyrazily do ulic v průběhu 19. století, američtí prezidenti se do jejich sedadel příliš nehrnuli a nadále upřednostňovali vozy tažené koňmi. Zmíněný trend udržoval i Theodore Roosevelt, který se počátkem 20. století stále vozil v drožce, zatímco příslušníci tajné služby ho již následovali v parních automobilech. Změna přišla až s Williamem Howardem Taftem, jenž nechal stáje Bílého domu přestavět na garáže: Zaparkoval do nich dvojici luxusních vozidel značky Pierce-Arrow, „předpotopní“ elektromobil Baker Motor Vehicle a parní stroj White Motor Company. Obzvlášť poslední jmenovaný model si prezident údajně zamiloval, protože upouštěná pára dokázala zahnat dotěrné novináře.
Po Taftovi se už čelní představitelé Spojených států automobilům nevyhýbali: Woodrowa Wilsona natolik zaujala vozidla Pierce-Arrow, že si po skončení svého volebního období sám jedno pořídil. Warren G. Harding pak jako první hlava USA přijel na inauguraci autem a zároveň jako první prezident země vlastnil řidičský průkaz.
Franklin Roosevelt si oblíbil vůz Sunshine Special od Lincoln Motor Company, který se posléze zapsal do dějin jako první americký automobil upravený podle požadavků tajné služby: Měl mimo jiné posílené tlumiče, 2,5 cm silná neprůstřelná skla, sirénu, červená výstražná světla a kabinet se samopaly. Do karoserie pak byly zabudovány speciální stupínky, na nichž agenti za jízdy stáli.
TIP: Mobilní pevnosti mocných: V čem jezdil Hitler, Kaddáfí nebo třeba Mao Ce-tung
Až do atentátu na Johna F. Kennedyho se vozy konstruovaly tak, aby bylo na prezidenty lépe vidět: Měly odnímatelnou střechu a u některých hydraulika umožňovala zvedat sedadla. Po útoku však začala být mnohem důležitější bezpečnost. Tajné služby nutily automobilky opatřovat vozidla stále těžšími pancíři a dovolit jim převážet víc vybavení. V důsledku náročných požadavků pak autům často selhávaly brzdy nebo nefungovalo řazení. V roce 2001 proto společnost General Motors přišla jako první v americké historii s modelem, který od základu koncipovala coby prezidentský – usedl do něj George W. Bush. Tatáž automobilka se stará o bezpečí hlavních představitelů USA dodnes.
V případě výměny prezidentského vozidla za novější model se musí jeho předchůdce bezpečně vyřadit. Žádný předpis však nenařizuje, jak má likvidace proběhnout. Podle tradice se jí ujímají agenti tajné služby, kteří zodpovídají za bezpečnost hlavy státu. Ti výdrž automobilu „otestují“ širokou škálou zbraní, od ručních až po raketomety a bomby dost silné, aby překonaly „prezidentský standard“.