Dvojice britských firem spojila své síly při vývoji největšího těžebního nákladního automobilu na světě, poháněného elektřinou
K uhlíkově neutrálnímu provozu v dnešní době směřují i těžební firmy. Potvrzuje to i nedávno ohlášený projekt společností Anglo American a Williams Advanced Engineering (WAE), které spojily své síly ve vývoji největšího těžebního nákladního automobilu na světě, co má elektrický pohon.
Jde o skutečné automobilové monstrum, které bude mít k dispozici dobíjitelnou lithiovou baterii o celkovém výkonu nejméně 1000 kWh. To je přitom téměř dvojnásobně více, než výkon baterie v současnosti největší elektrického vozidla světa, kterým je švýcarský eDumper.
TIP: Na silnice přijíždějí první autonomní elektrické náklaďáky
Pokud by obřímu náklaďáku z nějakého důvodu nestačila baterie, bude mít ještě k dispozici vodíkový palivový článek s nádrží vodíku. Díky tomu bude moci takový náklaďák operovat delší dobu bez potřeby dobíjet baterii. Testování gigantického automobilu s elektrickým pohonem by mělo začít letos v Jihoafrické republice.
ZajímavostiDopadnout na polštář
airbagy pro chodce
kdy: 2012 | omezení: pouze nižší rychlostAirbagy se staly běžnou formou ochrany řidičů i spolujezdců, a řada automobilek se proto zamýšlela, zda by nemohly mírnit také náraz nešťastně zasaženého chodce. Během kolize se měly airbagy na kapotě nafouknout a pokrýt plochu střetu. Ačkoliv je myšlenka na první pohled nosná a snadno realizovatelná, nakonec se neujala. Vnější airbagy byly totiž účinné jen při nižších rychlostech, a pouze pokud nešťastník dopadl přímo na ně. Daleko efektivnější se ukázaly změny v umístění motoru a mřížky chladiče, které pomohly lépe usměrnit případný náraz. (foto: Profimedia)