Největší elektrický náklaďák světa pohání vodíkový článek a 1 000 kWh baterie

12.02.2020 - Stanislav Mihulka

Dvojice britských firem spojila své síly při vývoji největšího těžebního nákladního automobilu na světě, poháněného elektřinou

<p>Monstrózní náklaďák na elektřinu pro důlní společnosti</p>

Monstrózní náklaďák na elektřinu pro důlní společnosti


Reklama

K uhlíkově neutrálnímu provozu v dnešní době směřují i těžební firmy. Potvrzuje to i nedávno ohlášený projekt společností Anglo American a Williams Advanced Engineering (WAE), které spojily své síly ve vývoji největšího těžebního nákladního automobilu na světě, co má elektrický pohon.

Jde o skutečné automobilové monstrum, které bude mít k dispozici dobíjitelnou lithiovou baterii o celkovém výkonu nejméně 1000 kWh. To je přitom téměř dvojnásobně více, než výkon baterie v současnosti největší elektrického vozidla světa, kterým je švýcarský eDumper.

TIP: Na silnice přijíždějí první autonomní elektrické náklaďáky

Pokud by obřímu náklaďáku z nějakého důvodu nestačila baterie, bude mít ještě k dispozici vodíkový palivový článek s nádrží vodíku. Díky tomu bude moci takový náklaďák operovat delší dobu bez potřeby dobíjet baterii. Testování gigantického automobilu s elektrickým pohonem by mělo začít letos v Jihoafrické republice.

 

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Kvůli nádoru nemohou tasmánští čerti žrát, a brzy tak hynou hlady. Vědci ale nedávno zjistili, že u některých ďáblů již tělo na rakovinu reaguje tvorbou protilátek.

Zajímavosti
Věda

Podle dat sondy InSight se Mars se třese více než Měsíc a o něco méně než Země.

Vesmír

Takarkori, jihozápadní Libye

Věda

Řada vojáků odmítla bojovat za císaře pána a místo nejisté budoucnosti na frontě raději dezertovala.

Historie

Hnízda hýlů mexických (Haemorhous mexicanus) přivedla zoology k závěru, že nikotin je v dlouhodobém horizontu škodlivý i ptákům

Příroda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907