Největší elektrický náklaďák světa pohání vodíkový článek a 1 000 kWh baterie

12.02.2020 - Stanislav Mihulka

Dvojice britských firem spojila své síly při vývoji největšího těžebního nákladního automobilu na světě, poháněného elektřinou

<p>Monstrózní náklaďák na elektřinu pro důlní společnosti</p>

Monstrózní náklaďák na elektřinu pro důlní společnosti


Reklama

K uhlíkově neutrálnímu provozu v dnešní době směřují i těžební firmy. Potvrzuje to i nedávno ohlášený projekt společností Anglo American a Williams Advanced Engineering (WAE), které spojily své síly ve vývoji největšího těžebního nákladního automobilu na světě, co má elektrický pohon.

Jde o skutečné automobilové monstrum, které bude mít k dispozici dobíjitelnou lithiovou baterii o celkovém výkonu nejméně 1000 kWh. To je přitom téměř dvojnásobně více, než výkon baterie v současnosti největší elektrického vozidla světa, kterým je švýcarský eDumper.

TIP: Na silnice přijíždějí první autonomní elektrické náklaďáky

Pokud by obřímu náklaďáku z nějakého důvodu nestačila baterie, bude mít ještě k dispozici vodíkový palivový článek s nádrží vodíku. Díky tomu bude moci takový náklaďák operovat delší dobu bez potřeby dobíjet baterii. Testování gigantického automobilu s elektrickým pohonem by mělo začít letos v Jihoafrické republice.

 

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Křižáci v Sidónu zbudovali Mořský hrad a ve 13. století také Hrad svatého Ludvíka. Během křížových výprav bylo město několikrát dobyto a vydrancováno. Ve výřezu nalezené ostaky z masového hrobu.

Věda
Historie
Zajímavosti

Rak signální se nechává bez problému obdivovat zblízka.

Příroda

José Luis Pereira a jeho úlovek ze 13. září.

Vesmír

Letoun Junkers F13 byl po porážce Karla převezen do Budapešti, kde si jej mohli prohlédnout místní.

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907