Německý studentský tým ustavil nový rychlostní rekord pro hyperloop: 324 km/h

29.08.2017 - Stanislav Mihulka

Studenti Technické univerzity v Mnichově zvítězili v týmové soutěži o nejlepší kapsule pro dopravní systém hyperloop

Tým WARR -<p>Členové vítězného týmu WARR pózují s Elonem Muskem</p>
Tým WARR -

Členové vítězného týmu WARR pózují s Elonem Muskem


Reklama

V těchto dnech se uskutečnila druhá soutěž týmů v technologii dopravy podtlakovým potrubím hyperloop pod patronací Elona Muska, který je autorem myšlenky dopravního systému hyperloop.

Soutěž proběhla v ústředí Muskovy společnosti SpaceX v Hawthorne v Kalifornii. Soutěžící měli k dispozici zkušební tunelovou trať o délce 1,25 kilometru, ze které byl odčerpán prakticky všechen vzduch.

Soutěže se zúčastnili tři finalisté. Vítězem se stal německý tým WARR Hyperloop, tvořený studenty Technické univerzity v Mnichově. Jejich kapsule dosáhla úctyhodné rychlosti 324 kilometrů za hodinu. To je zároveň nový rychlostní rekord systému hyperloop.

TIP: Studentské týmy vyvíjejí dopravní kapsle pro systém hyperloop

Pokud bude vývoj systému hyperloop dotažen do konce, měl by přepravovat cestující rychlostí až 1 225 kilometrů za hodinu. Po finále soutěže týmů je tento cíl zase o něco blíže.

  • Zdroj textu:

    IFL Science

  • Zdroj fotografií: WARR

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Lukulské hody movitých Římanů na mozaice z 3. století.

Zajímavosti

Milující srdce přírody | Jim Picôt

Celkový vítěz - žralok plující v hejnu lososů.

Revue

Dávný Mars před 4 miliardami let mohla z části pokrývat voda

Vesmír

Robotický koala vylepšený koalí močí a trusem pátrá po tom, zda mají krávy sklony ušlapat koaly, když se ocitnou na zemi.

Věda
Historie

Vědci dlouho předpokládali, že humři necítí bolest, protože nemají skutečný mozek. Pozdější výzkum ale ukázal, že korýši na poškození tkáně reagují fyzicky i hormonálně, tudíž bolest pravděpodobně cítí.

Příroda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907