Nový filtr k čištění vzduchu vyrobili ze slupek burských oříšků

10.01.2016 - Stanislav Mihulka

Z burských oříšků je spousta slupek. Doposud se vyhazovaly, teď by mohly najít zajímavé využití

V Mexiku pěstují spoustu burských oříšků. Je z nich spousta odpadu, který je na první pohled k ničemu, tak maximálně na kompost. Mexické biotechnology ale napadlo, že by z nich mohli vyrobit biologický filtr k čištění vzduchu.

Jejich biofiltr nespoléhá na samotné slupky buráků, ale na houby a bakterie, které na těchto slupkách obvykle rostou. Tyto mikroorganismy si dovedou poradit s toxickými látkami v prostředí a udělat z nich oxid uhličitý a vodu.

Nejde ale jenom o toxické látky. Stejně jako jiné typy filtrů, i biofiltr ze slupek burských oříšků vychytává ze vzduchu pevné částice, které tvoří prach nebo kouř. Vědci doufají, že jejich technologie najde uplatnění v rozmanitých typech vzduchových filtrů.

Gizmag, Investigacion y Desarrollo