Nový trik na slunnou pláž: Opalovací krém založený na molekulách DNA

28.07.2017 - Stanislav Mihulka

Možná se blíží revoluce v plážové kosmetice - nová generace opalovacích krémů funguje tím lépe, čím déle je na těle máme

Opalování -<p>V budoucnu se možná budeme opalovat s kosmetikou vyrobenou z DNA</p>
Opalování -

V budoucnu se možná budeme opalovat s kosmetikou vyrobenou z DNA

Pobyt na ostrém letním slunci může být zdraví nebezpečný. Řešením je použití opalovacího krému, obvykle je ale problém v tom, že se s nimi člověk musí po několika hodinách namazat znovu. To ale není případ nového experimentálního krému na opalování, který je vyrobený z DNA. Ten totiž funguje tím lépe, čím déle je na kůži. Takový krém by mohl přinést revoluci do plážové kosmetiky.

TIP: Vesmírné opalování: Špetka našeho bronzu pochází i z černých děr

Vědci využili toho, že UV záření ze slunečního svitu ničí řetězce DNA. Když k tomu dochází v buňkách, je to škodlivé pro zdraví. Ale pokud UV záření rozkládá DNA v krému na kůži, tak se tím zesiluje ochrana proti Slunci. Opalovací krém s DNA má navíc i další bonus - udržuje prý kůži příjemně vlhkou.

Binghamton University